Mūsdienās jaunu planētu atklāšana dažādu mūsu galaktikas zvaigžņu tuvumā vairs nav nekāds jaunums un diez vai kādu vēl pārsteigs. Tomēr tagad zinātnieki pirmo reizi atklājuši planētas ārpus mūsu galaktikas. Un, ne vienu vien, bet triljoniem potenciālo planētu, vēsta «Washington Post».

ASV Oklahomas štata universitātes pētnieki planētas ārpus mūsu galaktikas atklāja, izmantojot īpašu tehniku - «mikrolensingu». Šī tehnika ir balstīta uz Einšteina relativitātes teoriju un, novērojot gaismas staru izliekumu, ļauj aplēst potenciālās planētas arī ārpus mūsu galaktikas.

«Mēs esam ārkārtīgi sajūsmināti par šo atklājumu, jo šī ir pirmā reize, kad kādam ir izdevies atklāt planētas ārpus mūsu galaktikas,» komentēja pētnieks Siņju Dai (Xinyu Dai).

Ar iepriekšminētās tehnikas palīdzību pētnieki izpētīja 3,8 miljardus gaismas gadu attālumā esošu galaktiku un atklāja, ka tajā ir vairāk nekā triljons potenciālo planētu.

«Šis ir labs piemērs tam, cik varena ir šī analīzes tehnika. Zināms, ka ar teleskopa palīdzību šīs planētas ieraudzīt nav iespējams, tomēr ar šīs gaismas tehnikas palīdzību var vismaz noskaidrot, vai planētas eksistē, kā arī aplēst to aptuveno masu,» piebilda pētnieks Eduardo Gverass (Eduardo Guerras).