Nenoliegsim - mums visiem patīk gulēt. Nekas nav labāks par astoņām stundām salda miega pēc labi pavadītas dienas. Tomēr cik daudz mēs zinām par miegu? Lūk, izdevums «Cigna» ir apkopojis piecus izplatītākos mītus un faktus, kas saistīti ar vienu no saldākajiem dzīves procesiem.

Miega trūkums var ietekmēt ķermeņa svaru

FOTO: PantherMedia/ScanPix

Fakts! Miega trūkums var ietekmēt vairākus faktorus, kas rezultātā liek mainīties ķermeņa svaram. Pētījumos noskaidrots, ka vairums to cilvēku, kuri guļ mazāk par septiņām stundām katru nakti, cieš no palielinātas apetītes un liekā svara problēmām. Turklāt īsāks naktsmiers šiem cilvēkiem sniedz vairāk laika, ko pavadīt mielojoties, kā arī var novest pie diabēta.

Vecākiem cilvēkiem vajadzīgs mazāk miega

FOTO: PantherMedia/ScanPix

Mīts! Lai arī novecojot miega modelis mēdz mainīties, tomēr miega daudzums, kas vajadzīgs organismam, nē. Vecāki cilvēki mēdz biežāk pamosties nakts laikā, kā arī var naktī gulēt mazāk, tomēr tiem ir nepieciešamas tāds pats miega daudzums kā jaunākiem cilvēkiem. Tas nozīmē, ka tiem būtu vairāk jāguļ dienā. Plānotas diendusas ir labs risinājums, lai atgūtu naktī zaudēto miegu.

Bezmiegs var izraisīt depresiju

FOTO: PantherMedia/ScanPix

Fakts! Bezmiegs vai mošanās ļoti agri no rīta patiesi var būt viens no depresijas simptomiem. Ja tev ir problēmas aizmigt vairākas nedēļas pēc kārtas, nenāktu par ļaunu aprunāties ar ārstu.

Cilvēks neredz sapņus katru nakti

FOTO: PantherMedia/ScanPix

Mīts! Lai arī cilvēki ne vienmēr savus sapņus atceras, tomēr sapņo tie katru nakti. Lielākā daļa sapņu norisinās tā saucamā REM miega laikā, tomēr pētnieki uzskata, ka arī pārējā nakts daļā cilvēks mēdz sapņot.

Miega laikā smadzenes ir neaktīvas

FOTO: PantherMedia/ScanPix

Mīts! Miega laikā smadzenes ir pat ļoti aktīvas, jo tām ir jākontrolē ķermeņa funkcijas, piemēram, elpošana, sirdsdarbība un hormonu veidošanās. Turklāt miegā smadzenes rūpīgi apstrādā dienas laikā iegūto informāciju un jaunās prasmes.