«Braucot Rīgas sabiedriskajā transportā, baidos aplipt ar kādu infekcijas un ādas slimību vai noķert blusas,» par mīksto sēdekļu tīrības pakāpi nobažījusies ir TVNET lasītāja Gita. «Rīgas satiksme» apliecina, ka transportlīdzekļu salons tiek mazgāts katru dienu, reizi mēnesī ar līdzekļiem, kas satur spirtu.

«Dažreiz sabiedriskajā transportā kopā ar pārējiem brauc netīrās lupatās ietinies bezpajumtnieks, no kura ož pēc zivīm. Smaka nav sliktākais.

Mani uztrauc utis, blusas, cērmes, sēnīšu slimības, ar kurām var aplipt citi pasažieri, kas stāv tuvumā «bomzim» vai apsēžas vietā, kurā viņš sēdējis.

Ir gadījies, ka apsēžos tramvajā un jūtu nepatīkamu smaku. Palūkojos apkārt: visur solīdi cilvēki. Tas nozīmē, ka smakas avots izkāpis no transportlīdzekļa. Vai mīkstie sēdekļi vispār tiek tīrīti?» jautā Gita.

«Rīgas satiksmē» skaidro, ka transportlīdzekļu salonu uzkopšana notiek pēc katras maiņas – dažreiz divas reizes dienā. «Katru dienu tiek veikta salona apkope – izslaucītas un izmazgātas grīdas, nomazgāti logi, pieturstieņi, krēsli, krēslu apmales un citi priekšmeti.

Reizi mēnesī tiek praktizēta transportlīdzekļa padziļinātā, tā sauktā mitrā apkope – mazgāšana gan no ārpuses, gan iekšpuses. Šādās mazgāšanas reizēs izmanto spirtu saturošus komponentus.

Ja krēslu apdare ir netīra vai bojāta, tā tiek nekavējoties mainīta vai notīrīta ar dezinfekcijas līdzekļiem. Ja salonā ir kādi netīrumi, kurus nevar iztīrīt, veicot sauso apkopi, – tiek veikta mitrā transportlīdzekļu uzkope,» skaidro uzņēmuma pārstāve Kristīne Veiķeniece. Ja salonā ir nekārtība vai tas ir netīrs, «Rīgas satiksme» aicina zvanīt uz bezmaksas informatīvo tālruni 80001919 vai rakstīt uz e-pastu info@rigassatiksme.lv, minot laiku, datumu, virzienu, kurā braucāt, sabiedriskā transporta garāžas numuru vai valsts zīmes numuru.