Laikrakstam «Ludzas Zeme» būs jāmaksā Rēzeknes mēra ģimenei 880 eiro morālā kompensācija, lēmusi Latgales apgabaltiesa.

Kā LETA noskaidroja tiesā, apelācijas kārtībā izskatot Rēzeknes pilsētas domes priekšsēdētāja Aleksandra Bartaševiča (S) un viņa sievas Olgas prasību pret laikrakstu «Ludzas Zeme», Latgales apgabaltiesa samazinājusi Bartaševičiem izmaksājamās morālās kompensācijas apmēru no 3000 eiro uz 880 eiro.

Latgales apgabaltiesa Rēzeknes mēra ģimenes prasību apmierinājusi daļēji un grozījusi pirmās instances tiesas spriedumu, atzīstot laikraksta vainu par nepatiesas, godu un cieņu aizskarošas informācijas publicēšanu vienā rakstā attiecībā uz Aleksandru Bartaševiču un divos rakstos - attiecībā uz viņa sievu Olgu.

Latgales apgabaltiesa nolēma, ka laikrakstam jāsamaksā Aleksandram Bartaševičam 380 eiro, bet viņa sievai Olgai - 500 eiro.

Pilns nolēmums minētajā lietā būs pieejams no 6.decembra.

Komentējot Latgales apgabaltiesas spriedumu, laikraksta «Ludzas Zeme» galvenā redaktore Laima Linuža aģentūrai LETA atzina, ka, lai arī tas viņai esot «vairākas reizes labāks» nekā pirmās instances tiesas spriedums, tas tomēr esot gana bargs, viņa tam nepiekrītot un kasācijas kārtībā to pārsūdzēšot.

Linužai ir pretenzijas pret tiesas rīcību, kas nepieņēma valodas eksperta slēdzienu, lūgumu izsaukt lieciniekus un liecinieku rakstiskās liecības. Tāpat tiesa nav apmierinājusi lūgumu pieprasīt no dažādām iestādēm dokumentus. Tādēļ viņa ir nolēmusi cīnīties tālāk.

Tāpat Linuža norādīja, ka tā varot būt slikta zīme visai Latvijas žurnālistikai, ja, sākot cilāt nopietnas tēmas, par izdevumā publicētu citu žurnālistu gatavotu informāciju materiāli var nākties jāatbildēt tā redaktorei.

Apelācijas sūdzību saistībā ar Rēzeknes tiesas Balvos lēmumu daļēji apmierināt Rēzeknes mēra ģimenes prasību pret laikrakstu «Ludzas Zeme» iesniedza tā galvenā redaktore Linuža.

Prasības pieteikums liecina, ka Bartaševičs par godu un cieņu aizskarošām ziņām uzskata vairākas publikācijas laikrakstā «Ludzas Zeme». Kopumā pieteikumā minētas 14 publikācijas, vairākas no tām ir pārpublicētas no interneta portāla «kompromat.lv». Rakstos informācija, pēc Bartaševiču domām, esot nepatiesa. Pašvaldības vadītājs un viņa sieva pieprasījuši atsaukt ziņas un katrs pieprasījis 5000 eiro kompensāciju.

Laikraksta «Ludzas Zeme» redaktore iepriekš pauda pārliecību, ka Rēzeknes mēra mērķis ir iebiedēt laikrakstu, lai tas pārstāj kritizēt politiķi.