Iekšlietu ministrijas (IeM) Informācijas centram visā Latvijā izdevies atjaunot vienotā ārkārtas notikumu tālruņa numura 112 darbību, informēja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā.

(ziņa papildināta ar jaunāko informāciju)

IeM Informācijas centrā skaidroja, ka 112 zvanu centra darbības problēmas bija saistītas ar sakaru aparatūras darbības kļūmēm, taču šobrīd tiek veikta analīze, lai saprastu, kāpēc šādas kļūmes radušās.

Ap plkst.15 VUGD paziņoja, ka tehnisku problēmu dēļ nedarbojas vienotais ārkārtas numurs 112. Iedzīvotāji bija aicināti zvanīt uz tālruņa numuriem 110, 113 vai 114. Šie ir Valsts policijas, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta un Gāzes avārijas operatīvajam dienesta tālruņi, taču šo dienestu darbinieki nepieciešamības gadījumā savienoja ar VUGD.

Tālruņa numuru 112 uztur IeM Informācijas centrs. 112 numurs darbojas kopš 1997.gada, un šī ir pirmā reize, kad radušās šādas problēmas.

Aģentūra LETA gan pēc VUGD paziņojuma pārliecinājās, ka Rīgā, zvanot no operatoram «Latvijas Mobilais telefons» piesaistīta numura, 112 zvanu centru varēja sazvanīt. VUGD operatore informēja, ka 112 nevarēja sazvanīt operatora «Tele2» klienti.