ASV aviosabiedrības «Southwest Airlines» pasažieru lidmašīnai, kas devās no Ņujorkas uz Dalasu, pēc dzinēja eksplozijas un loga izsišanas ar dzinēja fragmentu nācās veikt ārkārtas nolaišanos Filadelfijā. Lidmašīnas kapteine Tamija Džo Šulca, kurai par spīti smagajiem apstākļiem izdevās veikt drošu nosēšanos, tagad tiek uzskatīta par varoni profesijā, kurā sievietes joprojām ir sastopamas reti, vēsta aģentūra AP.

Pateicoties pilotes profesionalitātei un ātrajai reakcijai, incidentā nebija vairāk par vienu upuri. Lai arī pie loga sēdošā pasažiere bija piesprādzējusies, viņa tika daļēji izrauta laukā un vēlāk no gūtajām traumām mira. Filadelfijas izmeklētāji par 43 gadus vecās Dženiferas Riordanas nāves cēloni atzinuši trula priekšmeta izraisītas galvas, kakla un ķermeņa augšdaļas traumas, vēsta AP.

Izmeklētāji norāda, ka nosēšanās bija neparasti strauja, jo piloti baidījās, ka citādi zaudēs kontroli pār lidaparātu.

Šulca bija viena no pirmajām pilotēm-sievietēm ASV jūras flotē. Viņa vadīja «Southwest Airlines» reisu 1380, kad gaisā uzsprāga dzinējs un tā atlūza trāpīja pasažieru puses logā.

Tas notika, kad «Boeing 737» lidaparāts, kurā atradās 149 pasažieri, vairāk nekā 9000 metru augstumā traucās ar ātrumu 800 kilometri stundā.

FOTO: AFP/Scanpix

Trešdien Šulca un otrais pilots Darens Elisors paziņoja, ka vienkārši esot darījuši savu darbu. «Visas komandas vārdā pateicamies par sabiedrības un kolēģu pausto atbalstu, kamēr mēs domājam par vienas ģimenes traģisko zaudējumu,» teikts pilotu paziņojumā.

Šulca jūras spēkos iestājās 1985.gadā un tur sasniedza kapteiņleitnanta dienesta pakāpi, sacīja Sandjego Jūras gaisa spēku bāzes komandieris Rons Flanderss.

Pilotēm-sievietēm kaujās misijās atļāva piedalīties tikai mēnesi pēc tam, kad Šulca 1993.gada martā pameta aktīvo dienestu, taču viņa piedalījās operācijas «Tuksneša vētra» apmācībās, simulējot ienaidnieku.

«Lai arī tolaik pastāvēja aizliegums, viņa palīdzēja vīriešu dzimuma pilotiem attīstīt viņu prasmes,» piebilda Flanderss.

Skatīties video
«Southwest Airlines» lidmašīna pēc ārkārtas nolaišanās Filadelfijā
Skatīties video
"Visi, elpojiet": stjuartes mēģina nomierināt dramatiskā "Southwest Airlines" reisa pasažierus

ASV aviokompāniju regulators trešdien paziņoja, ka likšot veikt lidmašīnu dzinēju pārbaudes. Taču Federālās aviācijas administrācijas (FAA) paziņojums izskanējis nepilnu gadu pēc tam, kad dzinēju ražotājs mudināja veikt papildu pārbaudes, un mēnesi pēc tam, kad šādu praksi savā pakļautībā esošajām aviokompānijām ieviesa Eiropas aviācijas regulators.

Eksperti atraduši metāla noguruma pazīmes, veicot izmeklēšanu par incidentu ar ASV aviosabiedrības «Southwest Airlines» lidmašīnu, kurai otrdien reisa laikā eksplodēja dzinējs, izraisot vienas sievietes nāvi un vēl septiņus cilvēkus ievainojot un liekot veikt ārkārtas nolaišanos.

Savukārt ASV Federālā aviācijas pārvalde (FAA) uzdevusi aviokompānijām pārbaudīt dzinēju lāpstiņas, lai gan dzinēju ražotājs jau pirms teju gada ieteica aviokompānijām veikt papildu pārbaudes, bet Eiropas aviācijas regulatori to uzdeva pirms mēneša.

Dzinēju ražojusi firma CFM, kas ir Francijas kompānijas «Safran» un ASV firmas «General Electric» kopuzņēmums.

13 Foto
ASV pasažieru lidmašīnai gaisā eksplodē dzinējs