Naftas kompānija «Shell» un inovatīvo tehnoloģiju uzņēmums «Bio-bean» paziņojis, ka Londonas ielās sāks kursēt vairāki autobusi, kurus darbinās kafijas biezumi.

Kā ziņo izdevums «Mashable», inovatīvās biodegvielas sastāvā ir kafijas eļļa, kas iegūta no kafijas biezumiem. Šī eļļa, kas veido 20% no kopējā biodegvielas sastāva, tiek sajaukta ar parasto dīzeļdegvielu, radot pietiekami efektīvu maisījumu, lai darbinātu autobusus.

Balstoties uz «Bio-bean» sniegtajiem statistikas datiem, vidējais Londonas iedzīvotājs dienā izdzer aptuveni 2,3 tasītes ar kafiju. Kopumā tas rada aptuveni 200 tūkstošus tonnu kafijas biezumu gadā.

Kompānija izmanto šos atkritumus, pirms tam savācot tos no dažādām kafejnīcām un rūpnīcām. Tad tie tiek izžāvēti un sagatavoti, lai varētu iegūt eļļu, kas vēlākajā procesā tiek sajaukta ar dīzeļdegvielu. Rezultātā tiek iegūts biodegvielas un dīzeļdegvielas sajaukums jeb B20 biodegviela.

Uzņēmuma pārstāvji skaidro, ka autobusiem, lai tie varētu pilnvērtīgi darboties, nav nepieciešamas pilnīgi nekādas modifikācijas.

Pašlaik ir izgatavoti 6 tūkstoši litru kafijas eļļas un uzņēmuma pārstāvji lēš, ka ar šādu daudzumu varētu pietikt, lai vienu autobusu darbinātu gadu.

«Šis ir labs piemērs tam, ko ir iespējams paveikt, ja mēs parastus atkritumus sākam nopietni uztvert kā vēl neapgūtu un neizmantotu potenciālo enerģijas ieguves avotu,» komentēja «Bio-bean» radītājs Artūrs Kejs (Arthur Kay).