Pasaulē populārākais sociālais tīkls drīzumā piedzīvos būtiskas pārmaiņas. Tās attieksies uz lietotāja ziņu plūsmas saturu, kurā lielāka uzmanība tiks pievērsta draugu un radu ierakstiem, nevis mediju un uzņēmumu publikācijām. Bet visgrūtāk klāsies viltus ziņu izplatītājiem un klikšķu vācējiem.

Facebook ir nolēmuši lietotāju ziņu plūsmās vairāk izcelt radu un draugu ierakstus, lai veicinātu komunikāciju viņu starpā. Tai pašā laikā Facebook atzīst, ka dažādu organizāciju izvietotās informācijas popularitāte cietīs, ziņo BBC, piebilstot, ka izmaiņas stāsies spēkā jau tuvākajās nedēļās.

«Esam saņēmuši atsauksmes, ka

informācija no uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem pārplūdina ziņu plūsmas un no tām izspiež privātos ierakstus,

kas veido personiskos kontaktus,» savā Facebook vietnē ierakstījis sociālā tīkla dibinātājs Marks Zakerbergs.

Zakerbergs paudis viedokli, ka sociālais tīkls savulaik tika radīts, lai palīdzētu cilvēkiem uzturēt savstarpējos kontaktus, tādēļ kopā ar savu komandu tagad sajutis atbildību, lai Facebook gādātu par lietotāju labsajūtu un tīklā pavadītais laiks būtu labi pavadīts laiks.

«Es paredzu, ka

ar šīm izmaiņām samazināsies Facebook pavadītā laika daudzums un cilvēku iesaistīšanās diskusijās.

Tomēr tai pašā laikā es uzskatu, ka Facebook pavadītais laiks kļūs vērtīgāks,» - tā Zakerbergs. Viņš arī norāda, ka publiska rakstura informācija, piemēram, ziņas no medijiem, turpmāk tiks eksponētas, ja par attiecīgajām tēmām veidosies kopienu diskusijas.

Iepriekš Zafkerbergs izplatīja solījumu, ka 2018.gadā Facebook tiks «salabots» un lietotāji tiks pasargāti. Tāpat viņš sacīja, ka tāpat tiks īstenoti pasākumi, lai sociālo tīklu ļaunprātīgos nolūkos nevarētu izmantot arī valstis, kā, piemēram, Krievija, kas pamanījās manipulēt ar tīkla saturu.

«Izmaiņas pamatīgi ietekmēs medijus. Organiski uzpeldošu ziņu mūsu ziņu plūsmā kļūs mazāk,» sacījusi žurnālistikas eksperte Lora Azāra Ouvena no Hārvarda universitātes. Viņa norāda, ka Facebook pagaidām nav precizējuši, kāda rakstura diskusijām sociālā tīkla algoritmi turpmāk dos priekšroku. Tās varētu būt, piemēram, «neviennozīmīgās lietas, kas parasti ģenerē komunikāciju», vai arī saturs, ko ziņu plūsmā ievilks no domubiedru grupām.

Žurnālistikas un komunikācijas eksperts Gabriels Kāns no Dienvidkalifornijas universitātes tikmēr uzskata, ka plānotās pārmaiņas apliecina Facebook vēlmi «dzēst ugunsgrēku» un to, ka

Zakerbergs tagad publiski atzīst Facebook milzīgo ietekmi uz sabiedrības veselību.