Pirmajā acu uzmetienā šī glezna šķiet kā visai pārsteidzošs anahronisms – sieviete 19. gadsimta modei raksturīgā kleitā pastaigājas pa mežmalas taciņu un ir iegrimusi savā... viedtālrunī. Vai tiešām 19. gadsimta gleznotājam Ferdinandam Georgam Valdmilleram (Waldmüller) bija kāda saistība ar ceļošanu laikā?

Mulsinošo objektu Valdmillera starp 1850. un 1860. gadu radītajā gleznā pamanīja kāds atvaļināts Glāzgovas ierēdnis Pīters Rasels (Peter Russell).

Tomēr, lai arī patiesais gleznas izskaidrojums varētu būt daudz vienkāršāks un piezemētāks, 19. gadsimta ainava pārsteidzoši sasaucas ar mūsdienās tik bieži redzamajiem skatiem, kad viedtālrunis bieži vien tiek «glāstīts» gan uz gājēju pārejām un ietvēm, gan uz mežu takām skaistos vasaras vakaros.

FOTO: Wikimedia Commons

Austriešu gleznotāja Valdmillera gleznas nosaukums ir «Gaidītais», un tajā attēlota kāda jauna sieviete, kas mierīgi soļo pa mežmalas taku, bet viņai priekšā notupies gaida kāds jauneklis ar rozā ziedu rokās. Lai arī kantainā objekta, ko sieviete tur rokās, līdzība ar viedtālruni ir pārsteidzoša, tomēr tā ir tikai baznīcas dziesmu grāmata.

«Vissatraucošākais ir tas, kā progress tehnoloģijās ir izmainījis šīs gleznas interpretāciju, jo laikā, kad šī glezna tika radīta, katrs gleznas vērotājs bez liekas šaubīšanās zināja, ka meitene ir iegrimusi reliģiskos tekstos. Savukārt šodien pirmais iespaids ir tāds, ka meitene ir iegrimusi savos sociālo tīklu kontos,» stāstīja Rasels.

Nav nekādu šaubu, ka meitenei rokās ir baznīcas dziesmu grāmata, jo gleznas alternatīvais nosaukums ir «Svētdienas rīts», un abi jaunie cilvēki, kas redzami gleznā, ir tērpušies svētdienas drānās.