Nevienam nebūs noslēpums, ka daļai no mums rīta celšanās nesagādā nekādas problēmas, bet daļai tas ir dienas grūtākais brīdis – pamosties, piespiest sevi izkāpt no gultas un sagatavoties darbam vai darāmajiem pienākumiem, par možu garu nemaz nerunājot.

Tomēr, ja tevī ir kaut neliela apņēmība, tad, nepieliekot lielas pūles, iespējams savu rīta cēlienu kaut nedaudz atvieglot. Ar vienkāršiem ieteikumiem dalās uztura speciāliste Svetlana Aleksejeva.

1. Viens no veidiem ir rīta rituāla izveidošana - ar noteiktām darbībām noteiktā secībā, un būtiska loma tajā ir uzturam. Svarīgi ir paēst brokastis, bet vēl svarīgāk ir neēst tieši pirms miega iepriekšējā vakarā. Pirms gulētiešanas ēdienreize noslogos tavu gremošanas sistēmu un izjauks bioloģisko ritmu, un no rīta tu modīsies jau ar noguruma sajūtu.

2. Ņemot vērā, ka ūdens nodrošina daudzas dzīvībai svarīgas funkcijas, tad glāze ūdens, iesākot dienu, būs tieši laikā. Pievieno tam nedaudz citrona, šāds rīta dzēriens palīdzēs modināt un tonizēt organismu.

Lielai daļai neiztrūkstošs rīta dzēriens ir arī enerģiju raisošā kafija vai tēja; papildini tās ar garšvielām, kas dos papildu možumu, – kardamonu, kanēli, fenheļa sēklām, krustnagliņām vai koriandru.

3. Možākam rītam nedrīksti aizmirst arī par brokastīm. Lai ilgāka būtu sāta sajūta un enerģija tevī, vairāk nepieciešams uzņemt ogļhidrātus, piemēram, pilngraudu putru ar žāvētiem augļiem un riekstiem, kanēli vai kakao pulveri.

Vairāk ieteikumu lasi žurnālā «100 Labi padomi»!