Ja jūties izslāpis, ir jau par vēlu – vajadzēja padzerties krietnu brīdi pirms tam. Dažus ieteikumus par ūdens dzeršanu sniedz profesionāls sporta ārsts un rehabilitologs Ģedimins Tankevičs (Gediminas Tankevičius).

Kad tieši sportisku aktivitāšu laikā jādzer ūdens?

Uz šo jautājumu nav vienas atbildes, jo ar sportu iespējams nodarboties ļoti dažādi un daudzveidīgos apstākļos. Ja nodarbība ir intensīva, ja tā notiek ilgāk par 40 minūtēm, noteikti jāietur pārtraukums, lai padzertos. Savukārt tad, ja nodarbība ir īsa un nav ar lielu slodzi, iespējams padzerties arī pēc tās. Toties tad, ja ar sportu nodarbojies vairāk nekā stundu, ja veiktie vingrinājumi ir sarežģīti un ar lielu slodzi, turklāt ir karsts, nodarbības laikā obligāti jāietur kārtīgas padzeršanās pauzes.

Cik ilgu laiku pirms sportošanas uzsākšanas ieteicams dzert?

Nedaudz ūdens (ne vairāk kā 200 ml) var izdzert pirms sportošanas, taču tad, ja vēlaties dzert vairāk par 500 ml, jāietur vismaz 30 minūšu pauze līdz sportošanas uzsākšanai.

Kādi ir ķermeņa signāli, kas norāda, ka nepieciešams dzert vairāk ūdens?

Protams, ierastais signāls, ka jādzer ūdeni, ir slāpes, taču jāpievērš uzmanība arī sausai mutei un acīm, izsalkumam un kopējam nogurumam. Arī tad, ja ilgāku laiku tiek sēdēts vai strādāts, nepieciešams padzerties, jo cilvēka ķermenis katru minūti zaudē ūdeni, tas izdalās pat elpojot. Attiecīgi nepārtraukti nepieciešams atjaunot ūdens krājumus.

FOTO: Publicitātes foto

Vai ūdens padzeršanās pēc kafijas krūzītes ir obligāta?

Kafija liek nierēm ražot vairāk urīna, un šī procesa laikā tiek zaudēts ūdens. Attiecīgi pēc stipras kafijas krūzītes izdzeršanas būtu izcili iedzert arī kādu ūdens glāzi. Taču nekas traks nenotiek arī tad, ja tas netiek darīts.

Kādas ir galvenās ūdens dzeršanas kļūdas?

Mūsdienās cilvēki mēdz aizrauties ar pārmērībām – kaut kas tiek noklausīts vai izlasīts, un cilvēki uzreiz metas tā darīt. Un tagad, izlasot šo rakstu, daži cilvēki sāks dzert divreiz vairāk ūdens nekā līdz šim. Es neieteiktu strauji mainīt savus paradumus. Ja jūtat, ka dzerat pārāk maz ūdens, sāciet ar papildu ūdens glāzi dienā. Pēc dažām dienām – izdzeriet vēl vienu papildu glāzi un paskatieties, kā šīs izmaiņas jūs ietekmē. Pārmaiņām ir jānotiek pakāpeniski. Neaizmirstiet, ka ūdens tiek iegūts arī no kafijas, dārzeņiem un augļiem.