90. gadu beigās Bruklinā, Ņujorkā izveidotais ansamblis savas karjeras pirmsākumos spēlējis pustukšās zālēs, vērojot no malas, kā panākumus gūst viņu laikabiedri. Klīst leģenda, ka reiz pat grupai samaksāts, lai tā neuzstājas. Šodien «The National» ar 46 gadus veco solistu Metu Beringeru (Matt Berninger) pie mikrofona ir viena no kritiķu un indie mūzikas fanu iecienītākajām grupām. «The National» pat dēvē par «amerikāņu Radiohead». Ja velkam šādas līdzības, tad grupas jaunākais albums varētu būt tāda kā viņu versija par «Kid A».

The National «Sleep Well Beast»

(4AD) 10/12

Ar «Kid A», protams, ievadā pārspīlēju. Četrus gadus tapušais «The National» jaunais ieraksts neko radikāli jaunu nepiedāvā, tomēr tā skanējums ir mazliet citādāks, elektroniskāks. Viegli elektroniskās mūzikas piesitieni, par ko atbildīgs vācu duets «Mouse on Mars», jūtami tituldziesmā, «I'll Still Destroy You» u.c. Kā allaž, par muzikālo pusi atbild dvīņubrāļi ģitāristi Ārons un Braiss Desneri (Aaron & Bryce Dessner) - viņu tēvs bija džeza mūziķis, un brāļi ir muzikāli izglītoti, savukārt par melodijām un tekstiem atbild Beringers - cilvēks, kurš notis nemaz nepazīst. Viņš studējis dizainu un tieši grupas vizuālajai identitātei piešķir lielu vērību.

Tā, strādājot pie albuma dizaina, Beringers sadarbojies ar grafiskā dizaina kompāniju «Pentagram», kas grupai un albumam izstrādājusi milzīga korporatīva uzņēmuma identitāti, gluži kā kādai jaunai bankai. Basists Skots Devedorfs (Scott Devendorf) esot savulaik tur strādājis, un šāds projekts tapis «pa draugam», kā joks.

FOTO: Publicitātes foto

Uz albuma vāka redzams šķūnis Hadsonā, Ņujorkā - studija, kurā tapis ieraksts.

«Sleep Well Beast»
FOTO: Publicitātes foto

«Sleep Well Beast» ir niansēts, melanholisks pieaugušu cilvēku ieraksts, kas plūst nesteidzīgi un apcerīgi. Ir tikai divi nelieli dinamiski izlēcieni - aktuālais singls «Day I Die», kas balstās uz «editoriskas» ģitāras rifa, un mazliet panciskais «Turtleneck».

Saturiski albums ir mazliet politisks («Kā mākslinieks tu vienkārši nevari ignorēt notiekošo,» kādā intervijā saka Beringers), par bailēm, bailēm zaudēt tuvāko, par laulībām, to sarežģītu dinamiku... Interesanti, ka dziesmu vārdus Beringeram palīdzējusi radīt viņa sieva Karina Besere, tādējādi sanākusi tāda kā pāra radošā terapija.

«Albums ir par laulībām, par irstošām laulībām. Pats esmu laimīgi precējies, taču reizēm ir smagi, tāpēc es un mana sieva kopīgi rakstījām par savām izjūtām laulībā, un tas ir paglābis mūsu laulības dzīvi,» kādā intervijā saka Beringers.

FOTO: Publicitātes foto

Plates trešā dziesma «Walk It Back» (manuprāt, albuma labākā) presē jau paspējusi izskanēt ar mazliet skandalozu piesitienu. Dziesmā Beringers izmantojis savulaik Džordža V. Buša (George W. Bush) galvenā politiskā padomnieka Karla Rova 2004. gada citātu («New York Times»), tiesa, pats Rovs nesen paziņojis, ka minētos vārdus nekad nav teicis.

Grupas atbilde tviterī bija šāda.

Vienā no dziesmām «Dark Side of the Gym» gan muzikāli, gan saturiski tiek citēts Leonards Koens. «Just dance me to the dark side of the gym,» savulaik dziesmā «Memories» dziedāja Koens.

Izdošanas datums - 08.09.2017.