Runājot par «Rail Baltica», galvenais ir dzelzceļa būves projekta īstenošana, nevis kopuzņēmuma «RB Rail» valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa, kurai izteikuši neuzticību Igaunijas un Lietuvas akcionāri, Igaunijas sabiedriskajai raidorganizācijai ERR sacījis Latvijas Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.

«Mēs neskatāmies uz «Rail Baltica» [ar domu], ka visa pamatā ir Baiba Rubesa. Mums galvenais ir tas, kā īstenot projektu. Pašlaik esam ļoti īpašā un svarīgā stadijā - esam pārgājuši no sagatavošanās uz projektēšanu,» viņš norādījis.

«Jūs pārāk daudz koncentrējaties uz Baibu Rubesu. Baiba Rubesa nav projekts. Projekts ir «Rail Baltica» - ātrgaitas dzelzceļa izbūve. Tas ir galvenais mērķis, uz ko tiekties, nevis strīdēties, vai Rubesa vai vēl kāds cits. Tā nav pareizā pieeja,» izteicies SM valsts sekretārs

Jau ziņots, ka 1.februārī notikušajā «RB Rail» akcionāru sapulcē Igaunijas un Lietuvas akcionāri nobalsoja par Rubesas atstādināšanu, bet Latvijas pārstāvis, EDzL vadītājs Andris Linužs, balsojumā atturējās. Par šo balsojumu tiks lemts nākamajā «RB Rail» padomes sēdē, kura paredzēta 22.martā.

Pēc akcionāru sapulces Rubesa paziņoja, ka uzņēmuma vadībā saskārusies ar atsevišķu kompānijas padomes locekļu un patieso labuma guvēju pretdarbību «Rail Baltica» projekta pamatnostādnēm.

«Atsevišķi «RB Rail» padomes locekļi pieņem lēmumus, sēžot uz diviem krēsliem. Viņi vienlaikus ir gan «Rail Baltica» projekta akcionāri, gan ieviesēji un potenciālie piegādātāji. Nepārtraukti nācās saskarties ar iejaukšanos no augšas gan iepirkumu procesos, gan «RB Rail» valdes locekļu atlases procesā,» teica Rubesa.

Tikmēr Lietuvas puse nesen paziņoja, ka Rubesas izteikumi par akcionāru savstarpējiem konfliktiem ir pilnīgi nepamatoti un var kaitēt projekta stabilitātei un ilgtspējai.

«RB Rail» ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas izveidots, lai īstenotu «Rail Baltica» projektu - pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā.

«RB Rail» ir centrālais «Rail Baltica» projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai.

Jaunākie dati liecina, ka «Rail Baltica» izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, kuru nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.