Itālijas konkurences uzraugs ceturtdien noteica Īrijas zemo cenu aviokompānijai «Ryanair» 1,85 miljonu eiro naudassodu par reisu masveida atcelšanu un tās ietekmētu pasažieru adekvātu neinformēšanu par viņu tiesībām.

Konkurences uzrauga paziņojumā teikts, ka 2017.gada septembrī tas pret «Ryanair» sācis procedūru par nekorektu komercpraksi, jo aviokompānija atcēlusi tūkstošiem lidojumu «organizatorisku un vadības problēmu dēļ».

Šīs problēmas nebija «neparedzētas lietas vai problēmas, kuras aviokompānija nespēj kontrolēt, un līdz ar to tika radītas lielas neērtības klientiem», sacīts paziņojumā.

Konkurences uzraugs norādījis, ka «Ryanair» sākumā nav pareizi informējusi pasažierus par viņu tiesībām uz finansiālu kompensāciju atbilstoši Eiropas Savienības normām, un vienīgi piedāvājusi apmainīt biļetes vai saņemt par tām atpakaļ naudu.

Pēc tam, kad konkurences uzraugs bija sācis procedūru, «Ryanair» februārī atjaunojusi informāciju savā interneta vietnē un «individuāli sazinājusies ar klientiem, uz kuriem tas attiecas», lai viņus informētu par viņu tiesībām un to, kā tās izmantot, teikts paziņojumā.

Konkurences uzraugs piebildis, ka tāpēc lidsabiedrībai noteikts mazāks naudassods nekā bijis gaidāms.

2017.gada septembrī «Ryanair» paziņoja, ka līdz oktobra beigām atcels 2100 reisus, ar kuriem bija paredzēts lidot 325 000 pasažieru.

Līdz septembra beigām lidsabiedrība atcēla vēl 18 000 reisu, kuriem bija jānotiek no novembra līdz šī gada martam.

«Ryanair» paziņoja, ka reisu masveida atcelšana bijusi nepieciešama, jo aviokompānija pieļāvusi haosu darbinieku atvaļinājumu plānošanā, tāpēc aviokompānijas pilotiem un stjuartiem bijis jāpiešķir uzkrātie atvaļinājumi un viņi nav varējuši ierasties darbā. Tomēr mediji ziņoja, ka «Ryanair» trūka pilotu, jo vērā ņemamu skaitu pilotu pārvilinājusi konkurente - Norvēģijas zemo cenu lidsabiedrība «Norwegian Air Shuttle» («Norwegian»).