Šomēnes oficiāli spēkā stājas jaunie «Ryanair» bagāžas noteikumi. Viens no punktiem paredz, ka pasažieri joprojām lidmašīnas salonā varēs ņemt divas rokas bagāžas vienības, taču viena no tām tik un tā būs jānodod uz lidojuma laiku. Pasažieri sūdzas, ka tas padara lidostā pavadīto laiku ilgāku un teju piespiež viņus iegādāties piecus eiro vērto «priority boarding», kas ļauj apiet jaunos noteikumus, raksta portāls «The Independent».

Tāpat kā iepriekš, «Ryanair» lidmašīnu salonā ļauts ienest vienu 55 x 40 x 20cm rokas bagāžas vienību, kuras svars nepārsniedz 10 kilogramus, kā arī vēl vienu rokas bagāžas vienību, kas nav lielāka par 35 x 20 x 20cm.

Ja vien pasažieris nav iegādājies «priority boarding», lielākā rokas bagāžas soma pie iekāpšanas lidmašīnā būs jānodod. Nokļūstot galamērķī, somu varēs paņemt no rotējošās bagāžas lentes lidostā.

«Cilvēkiem, kas bieži lido, nepatīk gaidīt lidostas zālē, lai varētu paņemt somas. Tās ir papildus 20 līdz 30 minūtes,» sūkstās Robins Grigss, kurš bieži ceļo no Lielbritānijas uz Franciju.

«Būtībā vienkārši ir jāmaksā vairāk. Kā viņi to var piemērot jau iepriekš rezervētam lidojumam? Man ir tāda sajūta, ka man pieprasa izpirkuma maksu.»

Citi neapmierinātie pasažieri norāda, ka lidostās saskārušies ar nepareizu jauno noteikumu interpretāciju. «Viņi izmainīja atļautos rokas bagāžas izmērus,» norāda kāds pasažieris, kas sazinājās ar «The Independent».

«Vai tas ir tikai jauns veids, kā «Ryanair» pelna naudu?» jautā pasažiere Elizabete Tompsone.

Aviosabiedrība «Ryanair» gan norāda, ka noteikumu maiņa tai izmaksāšot 50 miljonus eiro. Pārmaiņas attiecas arī uz nododamo bagāžu, kuras pieļaujamais svars tika palielināts no 15 kilogramiem uz 20 kilogramiem, kamēr maksa par vienu vienību tika pazemināta no 35 uz 25 sterliņu mārciņām visos lidojumos, izņemot noslogotākos periodus un atsevišķus maršrutus.

«Ryanair» mārketinga direktors Kenijs Džeikobss norāda, ka laikā, kad tika ieviesti vecie noteikumi, vienā lidojumā vidēji bija aizņemts tikai 81% sēdvietu un tāpēc salonā pietika vietas divu rokas bagāžas somu novietošanai.

Tagad lidojumā vidēji aizņemti 96% sēdvietu, kā rezultātā bagāžas nodalījumos virs pasažieru sēdekļiem vietas nepietiekot.

Tomēr «Ryanair» noteikumos teikts, ka piemaksāšana par «priority boarding» negarantē, ka salonā patiešām varēs ienest abas rokas bagāžas somas, norāda «The Independent». Ja «operacionālu iemeslu dēļ» darbinieki prasīs lielāko somu nodot, pasažierim tas būs jādara vai arī jāmaksā 50 mārciņas par katru vienību.