Rīgas Brīvostā šoruden konteineru kraušanā uzsākts izmantot inovatīvu iekārtu, ko pirmais Eiropā ieviesis Rīgas Universālais terminālis.

Termināļa attīstības un pārdošanas direktors Atis Šulte stāsta, ka citviet pasaulē šāda tehnika jau tiek izmantota, bet Latvija ir pirmā valsts Eiropā, kas var lepoties ar inovatīvo tehnoloģiju konteinerizēto kravu iekraušanai. Lai gan inovatīva, tehnoloģija pēc būtības ir vienkārša - kravu pārkraušanā neizmanto ierastos eskalatorus, kurus speciāli jānogādā piestātnē, bet gan konteineru portālceltņus.

Turklāt šāda iekārta iegādāta, neiztērējot iespaidīgus finanšu līdzekļus. Pēc Šultes teiktā, tie ir vairāki simti tūkstoši eiro. Tomēr ieguvums no portālceltņa ir būtisks. «Mēs varam samazināt kraušanas operācijās iesaistītos resursus, vienlaikus saglabājot kraušanas produktivitāti. Kraušanas tehnoloģija ļauj apkalpot lielākus kuģus, nekā esam spējuši apkalpot līdz šim,» skaidro termināļa pārstāvis.