Rīgas pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» līdz šī gada beigām plāno savā rīcībā iegūt visus 20 pasūtītos zemās grīdas tramvajus, kuru kopējā vērtība ir 62,5 miljoni eiro, to šodien 1.tramvaja maršruta Imanta-Jugla atjaunošanai veltītajā pasākumā sacīja «Rīgas satiksmes» valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Viņš skaidroja, ka otrās iepirkuma kārtas modelis vizuāli ne ar ko īpaši neatšķiras, bet tam ir daži tehniski uzlabojumi. «Līdz gada beigām tiks saņemti visi 20 jaunie zemās grīdas tramvaji aptuveni 60 miljonu eiro vērtībā,» teica Behmens

«Maršruti mainās - tos gan slēdzam, gan atjaunojam, gan arī apvienojam, bet šis notikums ir ievērības cienīgs,» sacīja Behmens, skaidrojot, ka ar garā maršruta atjaunošanu tiek vizualizēta zemās grīdas tramvaju projekta otrās un trešās kārtas realizācijas gaita.

Pasākuma laikā tika vērsta uzmanība uz izmēģinājuma braucieniem, kas tramvajiem obligāti jāveic, pirms tie sāk pārvadāt pasažierus. Līdz ar to, pasažieru pārvadājumu sākšana jaunajos tramvajos būšot pakāpenisks process.

Bemhens sacīja, ka, līdzīgi kā tas tika darīts 6.tramvaja maršrutā pa Brīvības ielu, jauno tramvaju pielāgošanai tiks veikti uzlabojumi arī Pārdaugavas tramvaja līnijā līdz Imantai.

«Rīgas satiksmes» vadītājs pasākuma laikā arī noliedza apgalvojumus, ka pašvaldību vēlēšanu laikā Rīgas sabiedriskajā transportā neesot strādājusi biļešu kontrole. «Tika veikta arī kārtējā sabiedriskā transporta klientu aptauja, kas tiek veikta reizi divos gados, un kontrolieri piedalījās arī tur,» sacīja Bemhens, uzsverot, ka izteikumi par kontrolieru došanos atvaļinājumos vēlēšanu laikā ir tikai baumas.

Jau ziņots, ka 1.tramvajs maršrutā Imanta-Jugla kursēs darba dienās un brīvdienās. Savukārt 11.tramvaja maršruts tiks pagarināts līdz Ausekļa ielai un turpmāk sauksies «Ausekļa iela-Mežaparks». 3.maršruta tramvajam «Jugla-Ķengarags» darba dienās būs jauns kustības saraksts. Virzienā no Juglas uz Ķengaragu tas brauks pa Krišjāņa Barona ielu, Radio ielu, 13.janvāra ielu, Prāgas ielu un tālāk pa maršrutu. Maršruta pieturvieta «Aspazijas bulvāris» tiks aizstāta ar pieturvietu «Stacijas laukums». Virzienā uz Juglu tramvaji brauks bez izmaiņām.

Tāpat ziņots, ka viena triju sekciju tramvaja cena ir 2,7 miljoni eiro, un tas ir 31,5 metrus garš, bet četru sekciju tramvaja cena ir 3,5 miljoni eiro, un tas ir 41 metru garš. Līguma kopējā summa ir 62 591 477 eiro, pirkuma atmaksas termiņš - 15 gadi no iepirkuma noslēgšanas dienas. Tramvaju garantijas laiks ir trīs gadi, bet kalpošanas laiks - 30 gadi.

Kā liecina aģentūras LETA arhīvā pieejamā informācija, ideja par garā tramvaja maršruta Imanta-Jugla ieviešanu tika aktualizēta vēl 2005.gadā, tramvajam pa minēto maršrutu sākot kursēt togad 1.septembrī. Tolaik tika skaidrots, ka maršruts būs līdzīgs tobrīd jau esošajiem diviem garajiem maršrutiem - Dole-Jugla un Tapešu iela-Mežaparks.

Pēc četriem gadiem, 2009.gada augusta beigās, tika lemts šo maršrutu likvidēt, atstājot tikai vienu garo tramvaju maršrutu no Juglas līdz tirdzniecības centram «Dole» Ķengaragā jeb 3.tramvaja maršrutu.

Minētais tramvaja maršruts Imanta-Jugla jeb 1.tramvaja maršruts kopā ar 8.tramvaja maršrutu, kas kursēja no Tapešu ielas uz Mežaparku, 2009.gadā tika atzīts par nerentablu, jo tajos brauc pārāk maz cilvēku.

Tramvaja maršruts tika likvidēts brīdī, kad notika arī Rīgas domes vadības maiņa, pie varas nākot pašreizējam pašvaldības vadītājam Nilam Ušakovam (S). Toreiz domes frakcija «Jaunais laiks» iebilda pret lēmumu likvidēt tramvaja maršrutu, kas savienoja Imantu ar Juglu, uzsverot, ka bija jārunā nevis par maršruta likvidēšanu, bet gan par kursēšanas grafika izmaiņām.

«Jaunais laiks» tolaik pauda, ka pašvaldības uzņēmumam, kurš nodrošina sabiedriskā transporta kustību Rīgā, «ir jārūpējas par to, lai sabiedrisko transportu izmantotu pēc iespējas vairāk iedzīvotāju, nevis veicinātu privātā auto transporta izmantošanu, kas attiecīgi palielina pilsētā esošos sastrēgumus».

Taču astoņus gadus pēc minētās tramvaja līnijas likvidēšanas šī gada maija sākumā Ušakovs sociālajā tīklā «Facebook» paziņoja, ka jau no 17.maija jaunie zemās grīdas tramvaji sāks pārvadāt rīdziniekus pa maršrutu Imanta-Jugla bez pārsēšanās.