Ceļojumus vasaras sezonai jau rudenī iegādājas aptuveni 60% tūroperatora «Novatours» klientu, aģentūrai LETA intervijā atklāja «Novatours» direktors Leonīds Močeņovs.

Pēc viņa teiktā, minētā tendence liecina, ka klienti ir gatavi pirkt ceļojumus laicīgi, turklāt šim rādītājam ir tendence katru gadu pieaugt. Līdz ar to tūroperatoram ir vieglāk prognozēt apjomus un vajadzības gadījumā ceļojumu programmas papildināt vai samazināt, kā arī rēķināties, vai vajadzēs paplašināt čarteru ķēdi u.tml.

«Mūsu iepriekšpārdošanas vasaras sezonai (pirmie lidojumi no aprīļa) pirmais posms sākas jau iepriekšējā gada oktobra vidū un notiek līdz decembrim. Konstatējām, ka lielākā daļa ir gatavi iegādāties ceļojumus laicīgi, lai saņemtu kādas priekšrocības, piemēram, iespējams izvēlēties jebkuru datumu, jebkuru virzienu, jebkuru periodu, kā arī pasūtīt viesnīcas numura tipu,» uzsvēra Močeņovs.

Viņš atklāja, ka puse no klientiem, kas iegādājas ceļojumus iepriekšpārdošanās, ir tā sauktie «repīteri» [no angļu val. ‘to repeat’- atkārtot, red.], kas katru gadu dodas uz konkrētām vietām. Minētais klientu īpatsvars izvēlētajās vietās jūtas kā mājās, savukārt viesnīcu īpašnieki priecājas, ka saglabā klientu loku un piedāvā viņiem papildu bonusus, piemēram, bez maksas paaugstinot numura līmeni. «Tagad cilvēki zina, uz kurieni vēlas braukt. Pamatvirzieni ir Turcija, Grieķija, Bulgārija, un lielākā daļa uz šīm vietām brauc atkārtoti,» uzsvēra «Novatours» direktors.

Viņš norādīja, ka ceļojumu iepriekšpārdošanas pirmajā posmā uzņēmuma piedāvājumu loks ir plašs, kā arī tiek piedāvāta zemākā cena, par kādu attiecīgais ceļojums tiks pārdots. Turklāt, ja pirms izlidošanas attiecīgā ceļojuma cena būs zemāka, nekā klients par to samaksājis, tad starpība tiks atgriezta. Močeņovs atzīmēja, ka tiem, kuri ceļojumu iegādājušies iepriekšpārdošanā, tiek piedāvāta arī iespēja vienu reizi bez maksas līdz izlidošanai samainīt ceļojumu, ņemot vērā iespējamību, ka var rasties vajadzība mainīt ceļojuma datumus, virzienu vai periodu.

Viņš sacīja, ka patlaban ceļotāju īpatsvars, kas gaida pēdējā brīža piedāvājumus un zemākās cenas, nepievēršot lielu uzmanību galamērķim, ir vismazākais klientu segments. Turklāt, analizējot pagājušā gada rādītājus, nereti bijuši periodi, kad ne tikai viesnīcās, bet arī lidmašīnās nav bijis brīvu vietu ceļojumiem no jūlija līdz septembrim. «Tāpēc mēs aktīvi cenšamies potenciālajiem klientiem skaidrot, ka ceļojumu iegāde jāveic laicīgi,» skaidroja Močeņovs.

Tāpat viņš norādīja, ka vēl viena neliela «Novatours» klientu daļa ir tāda, kas katru gadu pieprasa jaunumus. Līdz ar to tūroperators katru gadu cenšas ieviest ceļojumu programmās jaunus galamērķus. «Piemēram, pagājušajā gadā sākām piedāvāt ceļojumus uz Tivatu Melnkalnē. Arī šā gada vasaras sezonai piedāvājam jaunus galamērķus - Maroku un Tunisiju,» sacīja «Novatours» direktors, piebilstot, ka Tunisija kādus sešus līdz septiņus gadus nebija piedāvājumu sarakstā, tomēr šogad pieprasījums pēc tās audzis.