ASV interneta tirdzniecības milža «Amazon» vēlme pēc uzņēmuma otrās galvenās mītnes Ziemeļamerikā izraisījusi ko līdzīgu pilsētu skaistumkonkursam – no 238 sākotnējiem pretendentiem dalību «konkursā» turpina 20 pilsētas, ziņo Lielbritānijas medijs «The Guardian».

Starp palikušajām pretendentēm 19 ir ASV pilsētas, bet divdesmitā ir Kanādas pilsēta Toronto.

«Amazon» ar otras galvenās mītnes atvēršanu kādā no pilsētām radīs vismaz 50 000 jaunu darba vietu, tādējādi veicinot vispārējo pilsētas ekonomisko attīstību.

Šāda perspektīva iedrošināja pilsētu mērus gan ASV, gan Kanādā, viņiem iesaistoties zināmā «skaistumkonkursā» un cenšoties gandrīz visiem iespējamiem līdzekļiem spodrināt savas pilsētas tēlu.

Piemēram, Kanzassitijas mērs iegādājās 1000 preču no «Amazon», visām pēc tam sniedzot augstāko vērtējumu.

Savukārt citas pilsētas šim jautājumam piegāja daudz nopietnāk – Ņūdžersija bija gatava uzņēmumam piedāvāt nodokļu atlaides līdz pat septiņu miljardu dolāru apmērā.

«Amazon» pagājušā gada septembrī paziņoja, ka uzņēmums meklēs vietu uzņēmuma otrajam galvenajam birojam, jo ASV pilsētā Sietlā, kur «Amazon» 1994.gadā tika dibināts un kur kompānija nodarbina 40 000 cilvēku, uzņēmumam nu kļuvis par šauru, vēsta Lielbritānijas raidsabiedrība BBC.

«Amazon» uzsver, ka uzņēmuma «pienesums» Sietlas ekonomikai laika periodā no 2010. līdz 2016.gadam mērāms miljardos dolāru.

Tāpēc ir skaidrs, kāpēc citas pilsētas tik aktīvi cīnās par to, lai gūtu labumu no «Amazon» faktora.

«Amazon» iepriekš uzsvēra, ka par jaunā biroju kompleksa atrašanās vietu tiks izvēlēta kāda no lielajām pilsētām, kurā ir vismaz viens miljons iedzīvotāju. Pilsētai arī jābūt attīstītai sabiedriskā transporta sistēmai un starptautiskajai lidostai.

«Amazon» «skaistumkonkursa» uzvarētājs tiks noskaidrots šogad.