Šī gada pirmajā pusē AS «Pasažieru vilciens» plāno noslēgt līgumu par jauno elektrovilcienu piegādi, apstiprināja uzņēmuma pārstāvis Egons Ālers.

Viņš norādīja, ka patlaban notiek tehniskā piedāvājuma izvērtēšana. Pēc tehniskā piedāvājuma izvērtēšanas pretendentiem tiks izsūtīts uzaicinājums iesniegt finanšu piedāvājumu. Pabeidzot šo vērtēšanu, «Pasažieru vilciens» izvēlēsies pretendentu, ar ko slēgt līgumu.

Lūgts komentēt par iespējamiem šķēršļiem šī iepirkuma noslēgšanai, Ālers teica, ka patlaban viss ritot savu gaitu saskaņā ar plānu. Tāpat viņš pauda pārliecību, ka finanšu piedāvājuma izvērtēšana noteikti nebūs ilgākā procedūras daļa.

Saimnieciski visizdevīgākā piedāvājuma noteikšanai ir izvēlēta sarunu procedūra, kur galvenais vērtēšanas kritērijs ir vilcienu piegādes, elektroenerģijas patēriņa un citas vilcienu dzīves cikla izmaksas, vērtējot uz vienu sēdvietu.

Jau vēstīts, ka «Pasažieru vilciens» vērtē Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L» («Talgo»), Šveices kompānijas «Stadler» Polijas meitasuzņēmuma «Stadler Polska Sp. z o.o.» («Stadler»), Spānijas kompānijas «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.» (CAF) un Čehijas uzņēmuma «Škoda vagonka a.s.» iesniegtos piedāvājumus.

Konkursa sākumā bija pieteicies arī «Siemens AG» un «Sinara Group» Krievijas kopuzņēmums «Uraļskije lokomotivi», taču uz otro kārtu nepieciešamo tehnisko piedāvājumu uzņēmums neiesniedza.

Kā ziņots, «Pasažieru vilciens» turpinās jauno elektrovilcienu iepirkumu, attiecīgajam projektam ietekmējot valsts budžeta bilanci. Konceptuālu atbalstu tam paudusi valdība.

Ministrs kabinets pērn 13.jūnijā tika informēts par plānotā iepirkuma ietekmi uz vispārējās valdības sektora budžeta bilanci pirms iepirkuma otrās kārtas izsludināšanas. «Pasažieru vilciens» ir aplēsis prognozēto ietekmi uz vispārējās valdības sektora budžetu. Aplēses atspoguļo neto ietekmi, nevis projekta kopējās izmaksas.

Valdība pieņēmusi zināšanai, ka plānotā iepirkuma negatīvā ietekme uz vispārējās valdības sektora budžeta bilanci 2019.gadā indikatīvi ir 5,7 miljoni eiro, 2020.gadā - 25,6 miljoni eiro, 2021.gadā - 44,7 miljoni eiro, 2022.gadā - 50,4 miljoni eiro un 2023.gadā - 38,8 miljoni eiro.

Iepirkumā paredzēts iegādāties 32 mūsdienīgus un ērtus elektrovilcienus. Jauna ritošā sastāva iegāde nepieciešama, lai, sākot no 2021.gada, sekmīgi iekļautos Autotransporta direkcijas izstrādātajā jaunajā sabiedriskā transporta sistēmā, kur vairs nav vietas vairāk nekā 50 gadu veciem vilcieniem ar komforta līmeni, kas atbilst pagājušā gadsimta 60.gadu izpratnei par pasažieru prasībām.

«Pasažieru vilciens» ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no «Latvijas dzelzceļa» veiktajām funkcijām. Iepriekš «Pasažieru vilciens» 100% bija «Latvijas dzelzceļa» meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.