Dzelzceļa līnijas «Rail Baltica» komunikāciju stratēģijas izstrādei un sabiedrisko attiecību pakalpojumiem plānots tērēt 400 200 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā publicētais paziņojums.

Summa ar PVN varētu sasniegt 484 242 eiro. Stratēģija paredzēta komunikācijai laikā no 2020. līdz 2026.gadam. Līgumu paredzēts slēgt uz trīs gadiem.

Iepirkuma pasūtītāja AS «RB Rail» nolikumā norādīts, ka pretendentiem būs jānodrošina «Rail Baltica» komunikāciju stratēģijas un sabiedrisko attiecību pakalpojumi, kas iekļauj stratēģisko konsultāciju, mediju attiecības, uz potenciālajiem klientiem vērstu mārketingu, dažādu pasākumu organizēšanu un to publicitātes nodrošināšanu, komunikācijas izpēti, kampaņu rīkošanu, projekta publiskās informācijas sagatavošanu.

Stratēģijas mērķis ir veicināt «Rail Baltica» projekta ekonomisko, tehnisko un finansiālo aspektu ietekmes apzināšanos uz projektā iesaistītajām valstīm - Latviju, Lietuvu un Igauniju. Dažas aktivitātes projekta popularizēšanā jāieplāno veikt arī Polijā un Somijā.

Nolikumā arī teikts, ka stratēģijas izstrādātājam jāveido projektam pozitīva reputācija, radot spēcīgu zīmola tēlu visās Baltijas valstīs. Tas paredz arī iegūt viedokļu līderu un ekspertu atbalstu projekta realizācija un tā vadības komandai. Tāpat paredzēts medijos veidot uzticamību «Rail Baltica» projekta vadības komandai. Vienlaikus stratēģijas izstrādātājam būs jāpanāk, ka komunikācijā par projektu publiskajā telpā samazinās negatīvo viedokļu parādīšanās, kā arī jābūt gatavam krīzes komunikācijai.

Kā plānotās komunikācijas stratēģijas divi svarīgākie principi nolikumā norādīti caurspīdīgums un atvērtība. Ne mazāk svarīgs ir uzsvars, ka komunikācijai par projektu ir jābūt kā Baltijas valstu vienotam skatījumam.

Pretendentiem jāņem vērā, ka projekts paredz vairāku valstu savstarpējo sadarbību, kas nozīmē, ka pretendentiem jābūt zinošiem par to, kā komunicēt ikdienā, lai sasniegtu labākos rezultātus Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, kā arī starptautiskajā publiskajā telpā.

Konkursā var pieteikties gan kompāniju apvienības, gan atsevišķas kompānijas. Pieteikums var iesniegt līdz 22.janvāra plkst.15 Elektroniskajā iepirkumu sistēmā. Lēmumu par uzvarētāju plānots pieņemt 5.februārī, bet 5.martā plānots noslēgt līgumu.

«RB Rail» ir daudznacionāls Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas tika izveidots, lai īstenotu «Rail Baltica» projektu - pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā.

«RB Rail» ir centrālais «Rail Baltica» projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas/Polijas robežai.