Jā, stāsts ir par mūsu, sieviešu, īpašajām dienām katru mēnesi. Šķiet, ko gan tur var pasākt nepareizi, tomēr pēdējie ginekologu publicētie pētījumi apliecina, ka šajā laikā ir īpaši jāuzmanās no dažādiem toksīniem, ar kuriem varam saskarties ikdienā. Piemēram, vai maz esi pētījusi, kas ir tampona sastāvā? Un vai zini, kāpēc aromātiskie biksīšu ieliknīši nav nemaz tik labi...

Tamponu un higiēnas pakešu sastāvs

FOTO: Depositphotos.com

Ginekologi iesaka izmantot tamponus vai higiēniskās paketes, kuru sastāvā nav viskozes vai balinātas kokvilnas, raksta prevention.com. Patiesībā šāds produkts būtu jāpameklē ar uguni, jo, kā stāsta ginekologi, lielas daļas šo higiēnas preču sastāvā ir viskoze, balinātā kokvilna vai abu materiālu savienojums. Tāpat higiēnas preces var saturēt pesticīdu atliekas no kokvilnas balināšanas, līmvielas, piemēram, metildibroma glutaronitrilu, un dioksīnus, kas var ietekmēt auglību. Viedokļi par dioksīna iedarbību uz sievietes veselību no tamponu lietošanas vēl dalās, tomēr vairums ginekologu neiesaka ik mēnesi vairākas dienas pēc kārtas, neveselīgo materiālu ievietojot tieši makstī, sevi pakļaut šādam riskam!

Ir citi, daudz ekoloģiskāki materiāli, kā medicīniskais silikons, organiskā un nebalinātā kokvilna u.c.

Ik mēnesi dzerot pretsāpju tabletes

FOTO: Depositphotos.com

Neskatoties uz to, ka daudzām sievietēm menstruālās sāpes ir ļoti stipras, vajadzētu padomāt vairākkārt, vai nevari iztikt bez pretsāpju tabletēm. Padomā pati - tu tās dzer regulāri, katru mēnesi, un ja vēl vairākas dienas pēc kārtas... Kā rāda pētījumi, vairāki pretsāpju līdzekļi, piemēram, ibuprofēns, naproksēns un acetaminofēns var radīt vairāk problēmu, nekā tās novērst. Pārāk bieži lietojot pretsāpju līdzekļus, var nonākt pie sirds mazspējas, arī sirdslēkmes un insulta, rāda ASV Nacionālās medicīnas bibliotēkas pētījumi.

Var rasties arī čūlas vai iekšēja asiņošana, nemaz nerunājot par baktēriju disbalansa radīšanu.

Arī nieres un aknas tiek pakļautas riskam. Tomēr tas nenozīmē, ka jācieš ikmēneša sāpes - painteresējies, kas spētu ilgtermiņā mazināt PMS un krampjveida sāpes. Zināms, ka sievietēm, kuras biežāk uzņem magniju, kalciju un B6 vitamīnu, arī mazinās krampjveida menstruāciju sāpes. Tāpat kāds pētījums atklāj, ka sievietes, kuras lietoja 1200 mg kalcija dienā, samazināja savus PMS simptomus.

Pārāk reti mainot paketes vai tamponus

FOTO: Depositphotos.com

Atceries, jo ilgāk nēsā tamponu vai higiēnisko paketi, jo vairāk tajā savairojas baktērijas. Tā ir vide, kur var savairoties pat Staphylococcus aureus, kas izdala toksīnu un var izraisīt toksiskā šoka sindromu.

Mainiet tamponus un higiēniskās paketes reizi četrās, maksimums astoņās stundās.

Lietojot aromātiskos ieliktnīšus

FOTO: Depositphotos.com

Protams, aromatizētās higiēnas preces smaržo lieliski un uzrunā ikvienu, tomēr ginekologi neiesaka aizrauties ar tādiem biksīšu ieliktnīšiem,

jo tie var kairināt ķermeni un izraisīt baktēriālas infekcijas.

Aromātisko produktu sastāvā ir vairāk sintētiski ķīmisko vielu, tostarp vēzi izraisošas ķimikālijas, piemēram, butilēts hidroksianizols.

Ziepēšanās un duša

FOTO: Depositphotos.com

Protams, šajās dienās mums gribas īpaši mazgāties un labi smaržot, tomēr ginekologi iesaka nepārspīlēt un neizskalot savu intīmo vietiņu ar pusi pudeles dušas želejas un šarko dušas manieri. Šie produkti izjauc dabisko maksts pH līmeni un spēj nogalināt labvēlīgās baktērijas, kas palīdz aizsargāt sievieti no inficēšanās.

Maksts pašattīrās; ļauj to tai arī darīt dabiski

- tu vari vien ar siltu ūdeni apkopt intīmo zonu, kas ir tava ķermeņa ārpusē.

Par maz miega

FOTO: Depositphotos.com

Jā, hormonu vētras, krampjveida sāpes un iekšējais nemiers spēj viegli radīt bezmiegu, tomēr ir jāmēģina ķermeni atpūtināt, cik tas ir iespējams. Pētījumi atklāj, ka sievietēm, kuras ir ilgāk gulējušas, ir krietni mazinājušās menstruāciju izraisītās sāpes. Miega trūkums var radīt vēl lielāku nevēlama hormonu līmeņa kāpšanu un ietekmēt mūsu pašsajūtu un noskaņojumu.

Mēnešreižu laikā vajadzētu gulēt līdz pat 8 stundām.

Izlaižot savus ierastos treniņus

FOTO: Depositphotos.com

Merilendas Medicīnas centra universitāte publicējusi informāciju, kurā iesaka katrai sievietei, arī menstruāciju laikā, sportot vismaz 30 minūtes piecas reizes nedēļā. Tas mazina PMS sindromus, līdzsvaro hormonus un uzlabo miega kvalitāti. Mierīga, vienmērīga un ritmiska sportošana var mazināt arī menstruāciju sāpes, piemēram, riteņbraukšana, peldēšana, joga vai garas pastaigas.

Arī mazāk aktīvs sekss var būt lielisks fiziskais treniņš un mazināt sāpes...

Piedod, bet arī kafija...

FOTO: Depositphotos.com

Ja tevi nomoka miega trūkums, nogurums, galvassāpes - melna kafija varētu likties kā glābējs, tomēr kofeīns dehidrē, kas nozīmē, ka simptomi var pat pastiprināties. Ārsti iesaka menstruāciju laikā kafiju iemainīt pret gardu tēju. Interesanti, ka pētījumi atklāj, ka

tieši kafijas samazināšana ikdienā samazina arī PMS radītās krūšu sāpes un jutīgumu pirms menstruācijām.