Līdz ar gadiem vairumam cilvēku parādās redzes problēmas. Tradicionāli šādos gadījumos tiek meklēta ārsta palīdzība, taču ir arī alternatīva - dabiska redzes atjaunošana, izmantojot vingrinājumus, kurus ikviens var veikt mājas apstākļos, uzsver sertificēta dabiskas redzes skolotāja Vija Buša.

«Redzes problēmu pamatā parasti ir fizisks sasprindzinājums vai emocionāla spriedze, kas liek spēcīgajiem muskuļiem ap aci negribot savilkties un saspiest to. Ja sasprindzinājuma rezultātā acs muskuļi nevar elastīgi savilkties un arī atslābināties, lai nodrošinātu normālas acs ābola un lēcas formas izmaiņas, redze kļūst neskaidra. Vienkāršāk sakot - attēls nenonāk fokusā. Sekas ir tuvredzība, tālredzība un citas redzes novirzes,» stāsta Vija Buša. Ilgstošs sasprindzinājums un savilkti muskuļi savukārt mēdz bremzēt arī asinsriti, kas var novest pie citām acs problēmām. Nereti neskaidru redzi pavada arī galvassāpes un slikta pašsajūta.

Parasti šādos gadījumos pēc palīdzības dodamies pie acu ārsta un pat nezinām, ka pastāv arī alternatīvs ceļš redzes uzlabošanai - dabiskas redzes atjaunošanas metode.

Dabiskas redzes atjaunošana

Dabiskas redzes atjaunošana notiek, nedzerot zāles un ķirurģiski neiejaucoties. Tā līdzinās meditācijai un nodrošina patīkamu ceļu atpakaļ pie sava prāta un acu dzīvīgākas lietošanas.

«Iemācoties pilnīgu atslābināšanos, vienlaicīgi uzturot acu un prāta dzīvīgumu, iespējams atjaunot redzi. Taču tas būs darbs ar sevi. Tāpat kā rīta rosme, fitnesa nodarbības vai krosiņš pēc darba. Ja jau rūpējies par savu ķermeni, tad rūpējies par visām tā daļām, arī par acīm!» uzsver Vija Buša.

Dabiskās redzes atjaunošanas programmā ir virkne dažādu atslābināšanās vingrinājumu, kā arī acs trenēšanas paņēmienu, kurus var veikt gan no rīta, gan vakarā, gan arī dienas gaitā jebkurā brīdī un vietā. Vija Buša detalizēti par acu veselību stāstīs un vingrinājumus rādīs festivālā «Zelta ritmi» 13. jūnijā Rīgā, Esplanādes parkā no pulksten 13.00 līdz 14.00.

Ikdienas ieteikumi tiem, kas vēlas saglabāt skaidru redzi:

1. Bieži un viegli mirkšķini acis - ik pa 2-5 sekundēm, tā nodrošinot acu mitrināšanu un acu muskuļu atslābināšanu.

2. Apzināti smaidi - smaids atslābina sejas muskuļus un rada labsajūtu visā ķermenī.

3. Kad vēlies, kārtīgi nožāvājies - tā acu muskuļi un tīklene saņem vairāk tai tik nepieciešamā skābekļa.

4. Novieto savas darba vietas tuvumā spoguli un ik pa laikam paskaties tajā, lai pārbaudītu, vai neesi pārāk sasprindzis. Uzacis, acu plakstiņus, žokli, kaklu un plecus apzināti atslābini.

5. Ikdienā ievēro dziļas elpošanas principus un uzraugi, lai stāja būtu stalta, - normālai redzei nepieciešams skābeklis un laba asinsrite.

6. Kad skaties apkārt, grozi arī galvu, ne tikai acis.

7. Ja ikdienā strādā ar datoru vai ilgstoši lasi, ik pēc pusstundas atpūtini acis kaut uz pusminūti - pamirkšķini, pasmaidi, paskaties laukā pa logu, dziļi ieelpo, izstaipies.

8. Atceries, ka normāla redze iespējama tikai tad, ja acis, prāts un ķermenis ir atslābināti, tāpēc skaties uz visu pasauli ar viegli atslābinātu skatienu, bez piepūles, bez cenšanās «par katru cenu» visu saskatīt.