Lielai daļai ikdienā lietojamo pārtikas produktu sastāvā ir kviešu milti. Tā ir pamatsastāvdaļa ne tikai baltmaizei, bet arī makaroniem, pelmeņiem un dažādiem konditorejas izstrādājumiem. Bet kā tad ir patiesībā – vai kviešu miltu izstrādājumi nāk par labu mūsu veselībai, vai arī ieteicams tos neiekļaut ikdienas ēdienkartē?

Kopā ar «Good Life Clinic» vadītāju, gastroenterologu Dr. Sabri Abdelmasī sniegsim atbildes uz jautājumiem, kas jāzina ikvienam veselīga uztura atbalstītājam. Sakām paldies tiem, kas līdz šim iesūtījuši savus jautājumus.

Ja salīdzina ar pilngraudu miltiem,

kviešu miltos ir ievērojami mazāk šķiedrvielu. Tas ir būtisks mīnuss.

Patiesībā, kviešu graudus pārstrādājot «baltajos» miltos, vienīgais, kas paliek pāri, ir ciete vai vienkāršā valodā sakot – cukurs.

Tieši šā iemesla dēļ, patērējot kviešu miltu izstrādājumus, ātri pazūd sāta sajūta un gribas ēst vēl un vēl.

Svarīgi atcerēties mērenību. Kviešu miltu izstrādājumus var lietot, tomēr labāk to darīt kopā ar produktiem, kas bagāti ar šķiedrvielām un vitamīniem. Piemēram, Eiropas dienvidu kaimiņi – itāļi un franči, kā zināms, ļoti bieži uzturā lieto pastu un baltmaizi. Tomēr pārsvarā kopā ar dārzeņiem, pākšaugiem, svaigiem salātiem, olīveļļu un augļiem.

Līdz ar to pētījumos Vidusjūras reģiona gardēžiem nav novērota salīdzinoši lielā kviešu miltu izstrādājumu patēriņa negatīva ietekme uz veselību. Kopējais secinājums –

kviešu miltu patēriņš ikdienas uzturā ir pieļaujams, tomēr pie iespējas – vērtīgāk un veselīgāk būtu izvēlēties pilngraudu miltu izstrādājumus.