Ceturtdien Birmingemā, Lielbritānijā, durvis vērs ikgadējais autosporta šovs Autosport International, kas tradicionāli pulcē kā industrijas profesionāļus, tā arī tūkstošiem motoru sporta fanu. Tā kā šogad aprit sešdesmitā gadskārta, kopš tiek rīkots Britu salonautomobiļu čempionāts (British Touring car Championship (BTCC)), šova organizētāji ir atlasījuši desmit sacīkšu mašīnas, kas šai sacīkšu seriālā bijušas īpaši pamanāmas. To vidū ir pat Chevrolet Camaro un Mini.

Rover SD1

FOTO: Publicitātes foto

Lai gan šā auto proporcijas grūti nosaukt par izsmalcinātām, tam uzstādītā V8 motora pērkondārdi bija iespaidīgs šovs ikkatrās sacensībās, kur SD1 izgāja uz starta un cīnījās ar tikpat iespaidīgiem amerikāņu muskuļauto. Lai kāds arī bija SD1 vizuālais noformējums, šā Rover klātbūtni noslēpt nebija iespējams.

Lotus Cortina

FOTO: Publicitātes foto

Viens no nedaudzajiem ātrajiem Ford, kas 60 gadu laikā bija labi pamanāms BTCC sacensībās, bija Lotus pilnveidotā Cortina. Auto nebija liels izmēros, taču varens gan. Lai gan auto pagriezienos daudz laika pavadīja uz trim riteņiem, Džims Klārks ar šādu auto 1964.gadā pat izcīnīja čempiona titulu.

Chevrolet Camaro

FOTO: Publicitātes foto

«Uguns spļāvējam» no Amerikas - Chevrolet Camaro - nebija viegli konkurēt ar mazajiem Eiropas sāncenšiem šaurajos pagriezienos. Turpretī taisnajos sacīkšu trašu posmos Camaro konkurentus «ēda dzīvus», liekot tiem ostīt astoņu cilindru motorā sadegušā benzīna smārdu. Franks Gārdners 1973.gadā ar Z28 Camaro kļuva par BTCC čempionu.

Honda Civic

FOTO: Publicitātes foto

Piemērotāks BTCC seriālam varētu šķist Honda Accord, tomēr ievērojamāki panākumi gūti ar citu šā zīmola automobili - Civic. Ar to uzvaras čempionātā izcīnītas periodā no 2011. līdz 2016. gadam. Izņēmums bija vienīgi 2014. gads, kad triumfēja MG.

Volvo 850

FOTO: Publicitātes foto

Ikviens, kurš pagājušā gadsimta deviņdesmitajos gados kaut reizi ir ieslēdzis televīzijas kanālu Eurosport, noteikti būs redzējis lidojošos Volvo 850 universāļus. Tiem nebija nekādu aerodinamisku priekšrocību, taču tas netraucēja Rikardam Raidelam kļūt par čempionu 1998.gadā.

Mini 1275 GT

FOTO: Publicitātes foto

Autosporta vēstures pazinēji Mini vārdu noteikti vairāk saistīs ar uzvarām 1964., 1965. un 1967. gada Montekarlo rallijā. Tomēr arī BTCC mazajiem automobiļiem bija labas sekmes. Ričards Longmans 1979. gadā ar Mini kļuva par čempionu, taču tas bija tikai viens no faktoriem, kas mainīja sabiedrības viedokli par mazajiem automobiļiem.

BMW E30 M3

FOTO: Publicitātes foto

Galvenokārt panākumi autosportā veicināja autobraucēju interesi par BMW 3. sēriju un tā karsto M versiju, ko lietot ikdienā. Ar BMW M3 uzvaras tika izcīnītas 1988. un 1991. gada BTCC čempionātā.

Audi A4 quattro

FOTO: Publicitātes foto

Vēl viens vācu goliāts ir A4 quattro. Pilnpiedziņa deva neskaitāmas priekšrocības, tādēļ skaidrs, ka konkurenti ar to nebija mierā. Tie protestēja, un galu beigās pilnpiedziņa tika aizliegta. Tiesa, Franks Bīla vēl paguva 1996.gadā ar Audi kļūt par čempionu.

Alfa Romeo 155 TS

FOTO: Publicitātes foto

Izskatīgs un spēcīgs. Tāds bija Alfa Romeo sacīkšu auto 155 TS. Viena no tā īpatnībām bija regulējama aerodinamika. Tas arī bija viens no faktoriem, kas Gabrielem Tarkīni palīdzēja kļūt par čempionu 1994.gadā.

Ford Sierra Cosworth RS500

FOTO: Publicitātes foto

Sierra Cosworth RS500 bija īpaši iecienīts automobilis autosportistu starpā. Patiesībā 1990.gadā A grupā brauca tikai RS500 automobiļi. Ar šo modeli izcīnīti arī divi čempiona tituli - Endijs Rouzs un Robs Gravets to paveica attiecīgi 1985. un 1990. gadā.