Latvijas autosportists Konstantīns Calko trešdien bija ātrākais braucējs «ARC Bratislava» komandā, palīdzot tai ieņemt 19.vietu savā klasē leģendāro Lemānas 24 stundu sacīkšu pirmajā kvalifikācijas braucienā.

Pašlaik 23 gadus vecais Calko Lemānas sacensībās sacenšas otrajā spēcīgākajā klasē LMP2. Aģentūra LETA jau ziņoja, ka vispirms trešdien treiņbraucienu sesijā viņš labākajā mēģinājumā apli veica trīs minūtēs un 40,379 sekundēs, kas bija 23.rezultāts no 25 braucēja.

Tikmēr trešdien vakarā, kad bija jau satumsis, pirmajā kvalifikācijas braucienā Calko jau bija ātrāks, trases apli veicot trīs minūtēs un 37,226 sekundēs, kas starp visiem 75 šīs klases braucējiem bija 43.labākais rezultāts, uzreiz aiz sevis atstājot komandas biedru nīderlandieti Riku Breukersu, kamēr trešais «ARC Bratislava» komandas braucējs un reizē vienības īpašnieks Miroslavs Konopka no Slovākijas kvalifikācijā nestartēja.

Calko kvalifikācijā veica septiņus apļus un tieši viņa rezultāts ļāva «ARC Bratislava» komandai savā klasē ieņemt 19.vietu 25 komandu konkurencē.

Ātrākā šajā LMP2 klasē bija «TDS Racing» komanda, kura trases apli veica trīs minūtēs un 29,333 sekundēs.

Savukārt kopējā ieskaitē pirmajā kvalifikācijas braucienā ātrākais bija pazīstamais japānis Kamui Kobajaši, kurš pārstāv spēcīgākās LMP1 klases vienību «Toyota Gazoo Racing» vienību. Bijušais Pirmās formulas (F-1) pilots trases apli veica trīs minūtēs un 18,793 sekundēs.

Kopējā vērtējumā «ARC Bratislava» komanda bija 25.ātrākā starp 60 vienībām.

Zīmīgi, ka pirmais kvalifikācijas brauciens sākās vēlāk nekā plānots, jo pirms tās treniņbraucienā notika avārija, tāpēc nācās labot trases aizsargbarjeru. Šī iemesla dēļ kvalifikācija plānoto divu stundu vietā bija par 20 minūtēm īsāka.

Ceturtdien dalībnieki aizvadīs vēl divus kvalifikācijas braucienus, pēc kuriem tiks noteikta starta secība sacensībām, kas sāksies sestdien, bet noslēgsies svētdien.

Šogad bez jau minētā Kobajaši sacensībās piedalās arī tādi zināmi autosportisti kā brazīlieši Nelsons Pikē juniors, Rubenss Barikello un Brunu Senna, kā arī vairāki citi savulaik F-1 spēkus izmēģinājuši braucēji.

Kāds Latvijas braucējs Lemānas 24 stundu sacensībās piedalās pirmo reizi vēsturē.

Pirms sacensībām Calko aģentūrai LETA norādīja, ka galvenais mērķis šogad būs sasniegt finišu.

Sākotnēji bijis plānots, ka Lemānā «ARC Bratislava» komanda startēs ar «Oreca» prototipa automašīnu, tomēr pēc tam domas mainītas un izvēle kritusi uz «Ligier JS P217 Gibson» prototipa braucamo, jo to varēja iegūt ar labākiem nosacījumiem.

Calko vēl janvāra beigās ar «ARC Bratislava» komandu guva ceturto vietu Lemānas Āzijas seriāla sezonas kopvērtējumā LMP3 klasē, kas ļāva tikt pie ceļazīmes uz Lemānas 24 stundu sacīkstēm.

Calko 2015.gadā kā pirmais no Latvijas autosportistiem sacentās Lemānas Eiropas seriālā (ELMS), kur kopā ar «SVK by Speed Factory» komandu izcīnīja trešo vietu LMP3 klases sezonas kopvērtējumā. Pērn Latvijas sportists šajā sacensību seriālā vairs neturpināja braukt.

Vēl 2013.gadā Calko izcīnīja otro vietu «Radical Masters» Eiropas seriāla «Masters» klasē, bet sezonas izskaņā debitēja pasaules salonautomobiļu čempionātā (WTCC), aizvadot sacensības Makao trasē. Pēc tam decembrī viņš Portugālē aizvadīja testu braucienus ar «Audi R8 LMS Ultra» sacīkšu auto, ar kādu tiek startēts pazīstamajā FIA GT čempionātā.

Arī 2014.gadā Latvijas pārstāvis startēja «Masters» klasē, taču nebrauca viens, bet kopā ar mazāk pieredzējušo spāni Hesusu Fusteru Plieho. Tā kā sezonas galvenais uzdevums bija progresa iegūšana, nevis čempionu tituls, ar augstiem rezultātiem sportisti neizcēlās.

Pirms tam Calko 2012.gadā kļuva par čempionu «Radical Masters» sērijas sacīkstēs «Supersport» klasē, kā arī par pasaules vicečempionu kartingā.