Par Ford Mustang un Chevrolet Camaro būs dzirdējuši pat tie, kas interesējas tikai par velosipēdiem un motocikliem. Tās ir amerikāņu muskuļauto leģendas, kuru vārds saistās ar rēcošiem motoriem un dūmu mutuļos pārvērstām riepām. Tomēr tā nav bijis vienmēr, jo, piemēram, pagājušā gadsimta astoņdesmito gadu sākumā modeļu jauda pat nesasniedza 100 zirgspēkus.

Ford Mustang

FOTO: Ford

Septiņdesmito gadu beigas un astoņdesmito gadu sākums bija ēra, kad Mustang bija pieejams arī gaužām pieticīgā izpildījumā - ar 2,3 litru četru cilindru benzīna motoru un smieklīgiem 88 zirgspēkiem. Labi vien, ka paralēli šim modelim bija pieejamas arī citas modifikācijas, tai skaitā Cobra un GT ar 5 litru V8 motoru.

FOTO: Ford
FOTO: Ford
FOTO: Ford
FOTO: Ford
9 Foto
Ford Mustang Bullit

Mercury Capri

FOTO: Wikipedia/Sicnag CC BY 2.0

Vienlaicīgi ar Ford Mustang trešo paaudzi un tās 88 zirgspēkus vājo bāzes modeli Mercury zīmolam bija savs «muskuļauto» - Capri. Tam vienkāršākajā versijā bija 2,3 litru četru cilindru turbo motors ar 117 zirgspēkiem.

Laimīgā kārtā Special Vehicle Operations nodaļa nesamierinājās ar tādu veiktspējas rādītāju un laika gaitā motors jau attīstīja 205 ZS.

FOTO: Wikipedia.org

Pontiac Trans-Am Turbo

FOTO: Wikipedia/Mlabrecque CC BY-SA 3.0

Naftas krīzes iespaidā izskatīgais 1980.gada muskuļauto jaudīgākajā versijā tika apgādāts ar 4,9 litru V8 turbo motoru, kura jauda bija 210 un vēlāk tikai 220 zirgspēki. Taču pieticīgākais Trans-Am tika apgādāts ar 3,8 litru sešu cilindru motoru, kura jauda bija veseli 105 zirgspēki.

FOTO: Wikipedia/DirebearHugs CC BY-SA 4.0

Chevrolet Camaro

FOTO: General Motors

Ja Ford ir Mustang, tad Chevrolet klāstā ekvivalents ir Camaro. 1982. gadā Chevrolet Camaro trešās paaudzes bāzes modelis par veseliem 2 zirgspēkiem jaudīgāks nekā bāzes Mustang. Proti, Camaro ar četru cilindru 2,5 litru motoru attīstīja 90 zirgspēkus. Vēlāk tas tika aizstāts ar 2,8 litru V6 agregātu.

64 Foto
Chevrolet Camaro - 50!
FOTO: General Motors
FOTO: General Motors

Dodge Challenger

FOTO: Dodge

Mūsdienās Dodge Challenger ir modifikācija Demon, kas ar pareizo aprīkojumu paātrināšanās laikā pat var atraut priekšējos riteņus no zemes. Taču 1982.gadā Dodge klāstā bija Challenger ar 2,6 litru četru cilindru motoru, kurš attīstīja 105 zirgspēkus. Kas vēl trakāk - 1978.gadā iznākušo otrās paaudzes Challenger sākotnējā posmā varēja iegādāties arī ar 1,6 litru dzinēju. Un tas tikai tāpēc, ka patiesībā tas bija Mitsubishi Galant ar Dodge emblēmu trīs dimantu logotipa vietā.

FOTO: Dodge
FOTO: Dodge
FOTO: Dodge