Gandrīz 60% Eiropas autovadītāju uzskata, ka benzīna un dīzeļmotoriem gaidāma pozitīva nākotne, liecina jaunais Mazda publicētais pētījums.

Mazda Driver Project pētījumā, kas veikts kopā ar Ipsos MORI, tika aptaujāti 11 008 cilvēki visos lielākajos Eiropas tirgos, un vidēji 58% respondentu uzskata, ka benzīna un dīzeļmotoriem vēl ir «iespējams ieviest daudz jauninājumu un uzlabojumu»; Polijā šādi domā 65%, savukārt Vācijā, Spānijā un Zviedrijā – vairāk nekā 60% respondentu.

Lielākoties rezultāti liecina, ka patērētāji ne vienmēr ir vienisprātis ar daudzu organizāciju pausto viedokli, ka nākotnes automobiļos iekšdedzes dzinēji vairs netiks izmantoti.

Šādu uzskatu vēl vairāk pastiprina fakts, ka 31% aptaujāto autovadītāju «cer, ka automobiļi ar dīzeļdzinēju turpinās pastāvēt» arī pēc plašākas elektroautomobiļu izplatības, turklāt šādu uzskatu Polijā pauduši 58% aptaujāto; tajā pašā laikā vidēji 33% autovadītāju pauda pārliecību –

ja ekspluatācijas izmaksas būtu tādas pašas kā elektroautomobiļiem, viņi «dotu priekšroku automobilim ar benzīna/dīzeļmotoru».

Itālijā šādi atbildēja 54% aptaujāto.

Par spīti autonomo automobiļu progresa paātrinājumam,

«pašpilotējamo auto ienākšanu ikdienā» atzinīgi vērtē tikai 33% autovadītāju,

turklāt Francijā un Nīderlandē šis rādītājs ir vien 25%; neskatoties uz šiem rādītājiem, Mazda turpina izstrādāt savas uzlabotās drošības funkcijas un Mazda Co-Pilot koncepciju, kurā tiek izmantota autonomas autovadīšanas tehnoloģija, lai autovadītāji pie stūres varētu justies mierīgi. Droši vien pārsteidzošs šķiet fakts, ka nekas neliecina par to, ka Eiropas gados jaunākajā respondentu grupā būtu lielāks atbalsts pašpilotējamajiem auto.

Eiropas autovadītāji aizvien vēlas izmantot iekšdedzes dzinēju

Pētījumu rezultāti tika saņemti laikā, kad Mazda intensīvi strādāja pie savas ilgtspējīgās Zoom-Zoom 2030 vīzijas, lai apvienotu labāko no iekšdedzes dzinējiem ar efektīvām elektrifikācijas tehnoloģijām. Galvenais šīs ambīcijas elements ir SKYACTIV-X,

pasaulē pirmais komerciālais benzīna dzinējs, kurā tiek izmantota kompresijaizdedze;

šis jaunais dzinējs apvieno benzīna un dīzeļdzinēju priekšrocības, lai nodrošinātu izcilus rādītājus attiecībā pret apkārtējo vidi, jaudu un paātrinājumu.

Mazda Motor Europe prezidents un izpilddirektors Džefs Gaitons [Jeff Guyton] sacīja: «Pētījuma rezultāti ir fascinējoši. Mūsu ilgās kampaņas Brauksim kopā! pamatā ir braukšanas prieka svinēšana, un šķiet, ka Eiropas autovadītāji priekšā saskata garu ceļu, ko vēl braukt ar iekšdedzes dzinējiem, – mēs cītīgi strādājam, lai padarītu šo ceļu par vēl labāku autovadītāju pieredzi visā pasaulē.

Nesen mēs prezentējām savu ilgtspējīgo Zoom-Zoom 2030, tehnoloģiju attīstības ilgtermiņa vīziju. Tajā mēs aprakstījām savus plānus attiecībā uz braukšanas prieka izmantošanu, lai palīdzētu risināt problēmas, kas skar cilvēkus, zemeslodi un sabiedrību. Attiecībā uz siltumnīcefekta gāzu emisijām – mēs uzskatām, ka ir nepieciešams pareizs risinājums pareizajā laikā. Mums tas nozīmē skatījumu atbilstoši metodei «no degvielas ieguves līdz transportlīdzekļa kustības sākšanai», tādēļ

visracionālākais šodienas piedāvājums ir iekšdedzes dzinēju un elektroierīču apvienojums,

ņemot vērā katra tirgus situāciju energoresursu jomā un elektroenerģijas ieguves metodes. Šajā kontekstā esam apņēmušies pilnveidot iekšdedzes dzinēju.

Tā kā meklējam iespējas attīstīt jaunas tehnoloģijas, mēs turpināsim savu darbu pakārtot autovadītāju vajadzībām un koncentrēties uz saikni starp automobili un autovadītāju. Mēs to saucam par Jinba Ittai, kas ir frāze japāņu valodā, ko izmanto, lai aprakstītu ideālu saskaņu starp strēlnieku un viņa zirgu. Tā ir šī uz cilvēku centrētā filozofija, kas ir mūsu darba pamatā un palīdz mums radīt automobiļus, kas satuvina autovadītājus un viņu mašīnas.

Mūsu mērķis ir nodrošināt motorizētu sabiedrību, kurā nav ceļu satiksmes negadījumu. Lai to panāktu, ir jāizpilda trīs būtiski priekšnoteikumi. Pirmkārt, mēs turpinām uzlabot drošības elementus savā jomā – autovadītāja pozīcija, pedāļu izvietojums, redzamība un mūsu aktīvais braukšanas displejs. Otrkārt, mēs nepārtraukti attīstām, uzlabojam un iekļaujam standarta aprīkojumā daudzas uzlabotas drošības funkcijas, piemēram, aklo zonu uzraudzības sistēmu. Visbeidzot, mūsu mērķis ir izstrādāt Mazda Co-Pilot koncepciju, kurā tiek izmantotas autonomas transporta līdzekļa vadīšanas tehnoloģijas, kas ļauj autovadītājiem mierīgu prātu izbaudīt braukšanas prieku un kas standarta aprīkojumā tiks iekļautas līdz 2025. gadam.»

Mazda uzskata, ka autovadīšana ir prasme, ko cilvēki vēlas saglabāt. Tā ir darbība, kas var būt gan aizraujoša, gan funkcionāla, un daudzi vēlētos šo prasmi saglabāt nākamajām paaudzēm. Šis sentiments ir skaidri saredzams pētījuma rezultātos, kas apliecina būtisku emocionālo saikni starp automobili un tā vadītāju. Piemēram,

vidēji 69% autovadītāju «cer, ka arī nākamajām paaudzēm būs iespējas vadīt automobiļus»,

Polijā šim rādītājam sasniedzot 74%, bet Apvienotajā Karalistē, Vācijā, Francijā un Zviedrijā – 70% vai vairāk.

* Tehniskā piezīme: Ipsos MORI veiktā patērētāju pētījuma dati ir balstīti uz aptauju, kuras laikā tika aptaujāti 11 008 pieaugušie 11 Eiropas valstīs, katrā no tām iztaujājot vismaz 1000 cilvēku. Visas intervijas veiktas laikā no 2017. gada 7. līdz 22. septembrim. Patērētāju pētījuma dati ir svērti attiecībā uz zināmajām katras valsts pieaugušo iedzīvotāju proporcijām pēc vecuma, dzimuma un dzīvesvietas reģiona.