Elektronisko maksājumu sistēmas PayPal viens no dibinātājiem, Tesla Motors un SpaceX dibinātājs, miljardieris Elons Masks ciena lieljaudas auto, tomēr šobrīd viņa garāžā nav neviena Ferrari, Lamborghini vai Bugatti. Masks uztur tikai divus, turklāt ievērojami vājākus un lēnākus auto ar benzīna motoru, taču vienu no tiem dēvē par savu pirmo mīlestību. Tas ir pirmās paaudzes Jaguar E-Type rodsters no 1967.gada. Otrs auto ar benzīna dzinēju viņa garāžā ir Ford Model T.

Intervijā izdevumam Forbes Masks savulaik atklāja, ka Jaguar rodsteru viņš iegādājies savas karjeras sākumā, jo bija ieskatījies šajā auto, vēl 17 gadu vecumā šķirstot klasisko auto grāmatu, raksta CNBC.com.

«Es skatījos uz viņām un vislabāk man patika Jaguar E-Type. Un es sev teicu, ka tad, ja varēšu atļauties tādu iegādāties, tad šādu auto es arī dabūšu. Tas ir iemesls, kādēļ es viņu iegādājos,» - tā Masks.

Tai pašā laikā Masks atzīst, ka auto viņam sagādājis pamatīgas galvas sāpes.

«Tas bija kā slikta draudzene. Auto nepārtraukti plīsa un sagādāja vienas vienīgas problēmas. Pirmo reizi tas saplīsa, kad biju ceļā no dīlera.»

Masks, kurš nu jau izaudzis par miljardieri, tomēr palicis uzticīgs savam Jaguar. Kad Masks saņēma 40 000 ASV dolāru bonusu no kāda sava investora, 35 tūkstošus viņš ieguldījis mašīnas remontā.

Ford Model T stāsts ir mazāk interesants - šo auto Elonam Maskam uzdāvinājis kāds draugs.

Tas gan nemazina šī modeļa nozīmi autobūves attīstībā, jo tieši šis bija auto, ko Henrijs Fords savulaik sāka ražot uz konveijera, tā saīsinot gan montāžai nepieciešamo laiku, gan arī ražošanas izmaksas. Tas atstāja pozitīvu iespaidu uz cenu un autobraucēju skaits sāka strauji augt.

Jāpiebilst, ka Maskam laika gaitā ir bijuši arī citi auto. 1994.gadā viņš iegādājās 1978.gada BMW 320i. Viņš pats šo auto salaboja un nobrauca divus gadus iekams mašīnai braukšanas laikā nokrita ritenis. Ar to BMW liktenis tad arī bija izlemts.

Tāpat Maska īpašumā savulaik bija 1 miljonu dolāru vērtais McLaren F1. Automobili, kam līdz pat 2005.gadam piederēja planētas ātrākās sērijveida ielas mašīnas tituls, Masks lietoja līdz 2000.gadam, līdz dienai, kad to sasita. Negadījums notika brīdī, kad Maska pasažieris PayPal līdzdibinātājs Peters Tīls, viņam pajautāja, ko šis auto spēj, Masks nospieda akseleratora pedāli, zaudēja kontroli un lielā ātrumā ietriecās ceļmalas uzbērumā. Auto pat esot kādu gabalu lidojis, taču

abi braucēji no negadījuma izkļuva sveikā un ceļu līdz mērķim turpināja ar autostopiem.