«Youngtimer Cars & Coffee» ir pasākums, kurš pulcē spēkratus , kas ražoti 20.gs. 60.-80. gados. Neņemot vērā automašīnu izgatavošanas gadu tie vēl joprojām ir pietiekami uzticami, lai mērotu garākas distances un brauktu arī sportiskākā režīmā.

Pasākuma dalībnieks Uģis Immers ieradās ar 1976. gadā ražotu Chevrolet Camaro. Mašīna ir pārbūvēta, un no oriģināla ir palikusi tikai virsbūve, ritošā daļa. Motors un ātrumkārba ir pielāgoti sacīkšu variantam, jo īpašnieku neapmierina, ka septiņdesmitajos gados automašīnām nebija jaudas.

«Var taisīt gredzenu no dzelzs, un var taisīt arī no zelta, darbs ir tāds pats, tikai cena cita!» ar šādu teikumu Uģis Immers iesāk savu domu par padomju laiku un amerikāņu auto salīdzināšanu. «Uztaisīt Žiguli, vai uztaisīt Porche, ir viens un tas pats!» tā domā Chevrolet Camaro īpašnieks, piemitinot, ka nevēlas nevienu aizvainot, kurš pārstāvj padomju laika pasākuma sekciju.

Pasākuma dalībnieks atzīst, ka amerikāņu automašīnām ir skaistas proporcijas. Tās ir zemas, platas, un krasi atšķiras no citiem auto Eiropā. Konkrēti 1976. gadā ražotā Chevrolet Camaro šarms ir V8 dzinējs, un tā specifiskā skaņa, kura nevienu nespēj atstāt vienaldzīgu.

Ja Uģis Immers uz pasākumu bija ieradies, pārstāvot «Youngtimer Cars & Coffee» Amerikas sekciju, tad Jānis Valters ar savu auto bija ieradies ar padomju laikiem raksturīgo Moskvich.

Lai šo mašīnu iegūtu savā īpašumā, tika aizvadīti 5 kaulēšanās gadi, un šajā vasarā beidzot pārrunas bija veiksmīgas, un Jānis varēja iebraukt savā garāžā ar sen noskatīto auto. «Ir ļoti patīkami, kad, braucot caur pilsētu, cilvēki atskatās un fotografē automašīnu!» ar savām pārdomām dalās Moskvich īpašnieks.

Šo lielo uzmanību var skaidrot ar to, ka liela daļa Latvijas iedzīvotāju ir pieredzējuši laikus, kad ielās pārsvarā bija tikai šādas automašīnas.

Pasākuma organizators Valts Ceplevičs atzīst, ka vecajām mašīnām ir sava aura, un tas ir to lielākais šarms. Tādēļ arī tik ļoti daudziem cilvēkiem patīk 60.-80. gadu auto.