Kādreizējais Formula 1 pilots Huans Pablo Montoija ir uzstādījis paātrināšanās rekordu ar automobili, kurš teorētiski ir ātrākais sērijveida ielas auto pasaulē, - Bugatti Chiron.

Bugatti Chiron ir 1500 zirgspēkus spēcīgs automobilis, kurš normālos apstākļos maksimāli attīsta 380 km/h.

Tomēr kādā jaukā, siltā un rāmā augusta pēcpusdienā Volkswagen piederošajā Ēra Lesīnas (Ehra Lessien) testu trasē bija ieradies kādreizējais Fomula 1 braucējs un divkārtējais Indianapolis 500 un trīskārtējais Daytona 24 stundu izturības brauciena uzvarētājs Huans Pablo Montoija, un viņa rīcībā bija ne tikai Chiron, bet arī īpašā aizdedzes atslēga, ar kuru tiek atbrīvoti visi Bugatti zirgspēki un dota iespēja sasniegt maksimālā ātruma robežu.

11 Foto
Bugatti Chiron

To, pie kuras atzīmes Chiron vairs nespēj pārvarēt gaisa pretestību un beidz paātrināšanos, Bugatti vēl oficiāli nav paziņojuši, tomēr 400 km/h automobilis sasniedz bez lielām grūtībām. Pat ar vadītāju baltā kreklā pie stūres, turklāt to veic ļoti ātri. Rekorda cienīgi ātri.

Mēģinājumā uzrādīt īsāko iespējamo laiku, kas nepieciešams, lai ar sērijveida auto no 0 paātrinātos līdz 400 km/h un pēc tam atkal pilnībā apstātos, 41 gadu vecais kolumbiešu autosportists Ēra Lesīnā kopumā veica 17 iebraucienus ātrumā līdz vismaz 400 km/h. Vienā no tiem Montoija uzstādīja jaunu paātrināšanās/bremzēšanas disciplīnas rekordu, un tagad tas ir 41,96 sekundes. Piedevām Montoija uzlaboja arī personīgo ātruma rekordu - ja iepriekš tie bija ar IndyCar formulu attīstīti 407 km/h, tad pie Chiron stūres viņš traucās ar 420 km/h.

To, cik ātrs patiesībā ir Chiron, Bugatti plāno noskaidrot 2018.gadā.

FOTO: Bugatti

Daži interesanti fakti par rekorda braucienu

  • 0-400-0 km/h izpildīšanai bija nepieciešami 3,112 kilometri ceļa
  • 400 km/h robežas sasniegšanai nepieciešamas 32,6 sekundes un 2,621 kilometrs ceļa
  • Lai nobremzētu no 400 km/h līdz nullei, nepieciešama 9,3 sekundes un 491 metrs ceļa
  • 1 grams riepas gumijas centrbēdzes spēku ietekmē pie 400 km/h sver 3,6 kilogramus, savukārt 18,3 gramus smagais ventilis - ap 45 kilogramiem
  • 1,5 metrus platais aizmugurējais antispārns pie 400 km/h rada papildu 900 kilogramu slodzi uz aizmugurējo asi.
  • FOTO: Bugatti