Austriešu aktieris un kādreizējais Kalifornijas štata (ASV) gubernators Arnolds Švarcenegers nupat ticis pie jauna Mercedes-Benz G klases automobiļa. Ņemot vērā, ka muskuļotā pensionāra braucamrīku sarakstā ir bijuši krietni vien iespaidīgāki aparāti, tai skaitā Hummer un pat tanks, kā arī citas G klases, šī ziņa sākotnēji nešķiet ievērības cienīga. Tomēr tā nav.

Izrādās, ka pēc aizvadītā ikgadējā slēpošanas festivāla Kicbīlē Švarcenegers lietošanā saņēmis G klasi, kurai patlaban nav analogas. Parasti šos auto uz priekšu dzen spēcīgi dīzeļa vai benzīna motori, taču Arnolds ir nolēmis parādīt, ka ir ne tikai veselīga dzīvesveida piekopējs, bet arī zaļi domājošs cilvēks, tādēļ viņa G klasi uz priekšu dzen bateriju elektrība.

Proti, par bāzi ņemot G klasi ar V6 dīzeļdzinēju, austriešu firmā Kreisel Electric ir tapis automobilis, kurš pēc anonīmo degvielas dzērāju terapijas noslēgšanas brauc bez CO2 izmešiem.

Kā raksta Automobilwoche.de, Kreisel inženieri elektrisko G klasi izstrādājuši ciešā sadarbībā ar Švarcenegeru, un turpmākos mēnešus aktieris to testēs savā dzimtenē. «Manā gadījumā ir piepildījies sapnis šo lielisko auto redzēt kā elektromobili,» sacījis Švarcenegers.

Kreisel speciālisti elektrisko G klasi esot izstrādājuši un pārbūvējuši divu mēnešu laikā. Tā ir aprīkota ar vairāk nekā 500 ZS elektromotoru un 80 kWh akumulatoru blokiem, kas sver pustonnu. Tiem rasta vieta motortelpā un tur, kur iepriekš atradās degvielas tvertne. Lai arī G klases svara pieaugums ir ievērojams, auto līdz 100 km/h spēj paātrināties 5,6 sekundēs un maksimāli attīsta 183 km/h. Ar vienu uzlādes reizi nobraucamais attālums ir 300 kilometri, turklāt automobiļa spējas pārvarēt grūtības neceļos neesot gājušas mazumā. Tāpat līdz ar programmatūras atjauninājumiem ir pieejamas visas standarta modelī sastopamās komforta funkcijas.

Kreisel Electric ir trīs brāļu (firmas nosaukumā izmantots viņu uzvārds) 2014.gadā, Austrijas pilsētā Fraištatē dibināts uzņēmums ar lielām ambīcijām. Tā mērķis ir elektropiedziņu iemājot visdažādākajos transporta līdzekļos, tai skaitā kartingos, ūdensmotociklos, motorolleros, velosipēdos, vieglajos auto, autobusos un komercauto. No kandidātu saraksta nav izslēgti arī kuģi un lidaparāti. Pakāpeniski tuvojoties mērķim, uzņēmums patlaban būvē pirmo akumulatoru ražotni.