Klasisko automašīnu tirgus turpina savu uzvaras gājienu, sasniedzot arvien jaunas vērtības virsotnes. Augusts bija īpašs mēnesis retro spēkratu pasaulē - vienā no publiskajām izsolēm ASV pārdeva visu laiku dārgāko klasisko auto!

Pārdoto dzelzs rumaku cenas bija amplitūdā no vairāk nekā 38 miljoniem ASV dolāru līdz četriem miljoniem ASV dolāru. Kāpēc tik krasas atšķirības, vaicājām Latvijas auto restaurācijas darbnīcas «Riga Master Workshop» (RMW) īpašniekam Mārim Bebrim.

«Automašīnas vērtību nosaka tirgus konjunktūra un konkrētā modeļa īpatnības,» komentēja Bebris.

Pēc viņa paustā, pamata aspekts, kas veido cenu, ir katras konkrētās klasiskās automašīnas vēsturiskā bagāža un oriģinalitāte. «Tā maksā vislielāko naudu,» viņš teica.

7. Alfa Romeo 6C 2500 S Pininfarina Tipo 256

FOTO: www.goodingco.com

1939. gada izlaiduma automašīna, kas «Gooding&Company» izsolē 16.augustā pārdota par 4 miljoniem ASV dolāru. Šī pirmskara laika «Alfa Romeo» sporta automašīna, kas laistās tumši sudrabotā krāsā, ir rets modelis. Pēc restaurācijas lieliski saglabāts oriģinālais tapsējums. Automašīna savulaik piedalījusies daudzās prestižās auto sacensībās.

Augstās cenas iemesls? «Ferrari 250 GTO Berlinetta» ir unikāla - tā bijusi vienas ģimenes īpašumā no 1965. līdz 2014.gadam, teju pusgadsimtu kalpojusi par pārvietošanās līdzekli un ieguvusi godalgas autosacīkstēs. Šie apsvērumi vieš pircējam pilnīgu pārliecību, ka transportlīdzeklis ir oriģināls, nevis kopija.

7 Foto
Ferrari 250 GTO Berlinetta (1962)