ASV Nacionālā Satiksmes drošības padome (NTSB) kopā ar Tesla Motors patlaban veic izmeklēšanu, lai noskaidrotu, kā un kādēļ 23. marta rītā Kalifornijas štatā notika Tesla Model X avārija, kurā gāja bojā cilvēks.

Izpētot braukšanas datus, Tesla Motors noskaidrojuši, ka avārijas brīdī Model X braucis autopilota režīmā, bet vadītājs līdz pat avārijas brīdim ignorējis brīdinājumus par nepieciešamību pārņemt vadību.

«Neilgi pirms avārijas, kas notika 23.martā plkst. 9:27, autopilots bija aktivizēts un adaptīvās kruīza kontroles sekošanas distance samazināta līdz minimumam. Vadītājs iepriekš bija saņēmis vairākus akustiskus un vizuālus brīdinājuma signālus par nepieciešamību pārņemt stūres kontroli, taču viņa rokas uz tās netika konstatētas vēl 6 sekundes pirms avārijas. Vadītājam bija apmēram 5 sekundes laika un 150 metru redzamība bez šķēršļiem pirms sadursmes ar brauktuvi sadalošo betona barjeru, taču datu pieraksti nekādu iejaukšanos neuzrāda,» skaidro Tesla Motors.

Kamēr NTSB un Tesla veic izmeklēšanu ar savām metodēm, kāds autovadītājs ar Tesla nolēma veikt savu izmeklēšanu. Un gandrīz ietriecās tādā pašā betona sienā kā bojā gājušais Model X vadītājs.

Zemāk pievienotajā video redzams arī iemesls, kādēļ auto varēja ietriekties barjerā, - autopilota acis nespēj saskatīt braukšanas joslas kreisās malas apzīmējumu, tādēļ izvēlas sekot labāk redzamai līnijai, kas apzīmē pa kreisi vedošās joslas labo malu un tieši betona barjerā.

Skatīties video
Tesla vadītājs gandrīz avarē, cenšoties atveidot fatālo negadījumu