Eiropas komisija (EK) lems un tuvāko nedēļu laikā noteiks sodu vairākiem auto drošības jostu un drošības gaisa spilvenu ražotājiem par cenu fiksēšanu. Tas būs jaunākais EK veikums cīņā par godīgu konkurenci autobūves sektorā.

Lēmums par soda piespriešanu pieņemts pēc sešus gadus ilgas izmeklēšanas, kas sākās ar reidiem 2011.gada jūnijā. Jāteic gan, ka EK pagaidām neatklāj, kurās kompānijās reidi veikti, un arī komentārus nesniedz, ziņo Automotive News Europe.

Komentārus nesniedz arī pasaulē lielākais drošības jostu un gaisa spilvenu ražotājs Autoliv, kas 2011.gadā atklāja, ka divās tā rūpnīcās Vācijā ir veiktas pārbaudes. Dokumentos, kas iesniegti regulatoriem,

Autoliv gan norāda, ka periodā līdz 30.septembrim ir iekrāti 8,3 miljoni eiro EK izmeklēšanas vajadzībām.

Uzņēmums TRW Automotive, ko iegādājās labi zināmais transmisiju ražotājs ZF, 2015.gada februārī regulatoriem iesniegtos dokumentos norāda, ka EK veiktā izmeklēšanas rezultāts varētu būt būtiska apjoma sodi. ZF šos TRW Automotive izteikumus nekomentē.

Kāds anonīms informācijas avots Automotive News Europe arīdzan norādījis, ka

lietā, visticamāk, ir iesaistīti vairāki šajā nozarē strādājoši japāņu uzņēmumi.

Informācijas avoti arīdzan norāda, ka kompānijas piekritušas atzīt vainu apmaiņā pret soda samazinājumu 10% apmērā.

Jau ziņojām, ka Eiropas Komisija oktobrī veica pārbaudes arī Daimler, Volkswagen grupas un BMW grupas uzņēmumos, jo tur tos aizdomās par dīzeļdzinēju un citu tehnoloģiju cenu fiksēšanu.

Ja aizdomas apstiprināsies, uzņēmumiem draud soda naudas 10% apmērā no apgrozījuma.

Nobeigumā var piebilst, ka godīgas konkurences uzraugi visā pasaulē pēdējā laikā ir izvērsuši cīņu pret karteļiem un cenu fiksēšanu. Iesaistītie uzņēmumi maksā miljardos mērāmas soda naudas, bet to vadītāji atsevišķos gadījumos nonāk aiz restēm.