Automātiska bremzēšana, ātruma pielāgošana, gājēju atpazīšana - Eiropas Parlamenta (EP) deputāti uzskata, ka visi jaunie spēkrati obligāti jāaprīko ar vadītāja atbalsta sistēmām.

Katru gadu uz Eiropas ceļiem tiek nogalināti vairāk nekā 25 tūkstoši cilvēku. Aptuveni 90% nelaimes gadījumu izraisa cilvēku pieļautas kļūdas.

Daudzus no tiem varētu novērst, izmantojot sistēmas, kas bīstamās situācijās sniedz atbalstu autovadītājam. Šodien ar tām tiek aprīkoti augstākā segmenta auto modeļi. Ņemot vērā to sniegto ieguvumu,

EP deputāti vēlas panākt vadītāja atbalsta sistēmu obligātu uzstādīšanu visos jaunajos auto.

Šīs sistēmas spēj automātiski bremzēt, pamanīt gājējus un riteņbraucējus un izvēlēties atbilstošu braukšanas ātrumu. Tāpat jaunās tehnoloģijas palīdz ievērot braukšanas joslu.

Ņemot vērā acīmredzamos ieguvumus, EP deputāti vēlas, lai šādas palīgierīces būtu obligātas visās jaunajās automašīnās.

«Kļūdās gan autovadītāji, gan gājēji, gan riteņbraucēji. Šādos gadījumos automātiskie palīglīdzekļi ir kā otrais pilots, kas palīdz izvairīties no negadījuma,» saka EP ziņotājs Dīters Lēbrehts Kohs (Dieter-Lebrecht Koch, EPP, Vācija).

FOTO: Volvo

Lai gan konkrētās palīgierīces parasti ir atrodamas vien augstas klases automobiļos, tās ir pieejamas arī standarta klases spēkratos, taču prasa lielākas izmaksas.

Lai nodrošinātu, ka ceļu satiksmes drošība nav atkarīga no ES pilsoņu maksātspējas, deputāti iesaka

obligāti uzstādīt tikai tās palīgierīces, kas jau ir pieejamas tirgū

un ir apliecinājušas spēju glābt dzīvības. To vidū ir arī automātiskās ārkārtas bremzēšanas sistēmas.

«Ikvienam vajadzētu būt iespējai iegādāties šādu automašīnu. Ja šīs palīgierīces tiks plaši izmantotas, tās kļūs arī lētākas. Tādējādi jaunie auto būs tikai mazliet dārgāki,» piebilst ziņotājs.

FOTO: Volvo

Tāpat EP deputāti spriež par iespēju līdz nullei samazināt pieļaujamo alkohola koncentrāciju nepieredzējušu autovadītāju un profesionālu autovadītāju asinīs. EP deputāti arīdzan uzsver nepieciešamību radīt priekšnosacījumus alkometrisku auto bloķētāju un sistēmu uzstādīšanai, lai konstatētu transportlīdzekļa vadītāja uzmanības novēršanu un miegainību.

EP rezolūcija tika pieņemta ar 593 balsīm pret 39, 53 deputātiem atturoties.