Pateicoties Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta (KPFI) finansējumam, kopš 2015.gada pašvaldības un komersanti Latvijā ekspluatē ap 170 elektromobiļus.

2014.gadā pieteikumu rakstīšana elektromobiļu un uzlādes staciju KPFI projektu konkursam noritēja lielā steigā: dažu nedēļu laikā bija jāiedziļinās piņķerīgos projekta noteikumos un nepazīstamā tehnoloģijā. Pieejamais īsais projektu ieviešanas laiks liedza plašāk uzņemties uzlādes staciju projektu izpildi, attiecīgi, elektromobiļu pircēji daudzviet palika bez cerētā uzlādes staciju atbalsta.

Katrā publiskā pasākumā un individuālās konsultācijās jau 2014.gadā autors vērsa uzmanību, ka nobraukums ar vienu uzlādi (Autonomija), ar ko jārēķinās, ir puse no maksimālā, pasē norādītā. Kopš 2014.gada zināšanas par e-mobilitāti ir izplatījušās, un šobrīd jau plaši zināms, ka elektromobiļu, kā visu elektrisko-akumulatoru transportlīdzekļu, maksimālā Autonomija pasē norādīta kā «līdz pat», tātad, kā iespējamā noteiktos apstākļos.

Lai objektīvi novērtētu KPFI projektu konkursā iegādāto elektromobiļu izmantošanas intensitāti, projektu izpildi kontrolējošā SIA «Vides investīciju fonds» apkopoja nobraukuma datus (Dati). Vidējā nobraukuma 2015.gada Dati liecina par cienījamiem nobraukumiem, turklāt elektromobiļiem ar salīdzinoši nelielu vilces akumulatoru, un attiecīgi, nelielu maksimālo Autonomiju

  • Nissan e-NV200 (vilces akumulators: 24kWh, maksimālā Autonomija: 170km) – 21,3 tūkst. km;
  • VW e-Up! (vilces akumulators:18,7kWh, maksimālā Autonomija: 160km) – 13,5 tūkst. km.

2016.gada Dati par maksimālajiem gada nobraukumiem, protams, raksturo lietotājus, kas izmanto ātrās uzlādes stacijas, sasniedzot lielus gada nobraukumus:

  • Nissan e-NV200 – 56,6 tūkst. km;
  • VW e-Up! – 33,2 tūkst. km.

Var prognozēt, ka sākot ar 2018.gadu, līdz ar ātrās uzlādes staciju tīkla izveidi Latvijā, KPFI projektu un pārējos elektromobiļus izmantos vēl intensīvāk. Kā rāda pieredze Rīgā, kur šobrīd ir kaut dažas ātrās uzlādes stacijas, ar elektromobiļiem jau tiek sniegti taksometra pakalpojumi.