Kas ir jādara, lai auto pārtaptu vēl izcilākos superauto? Protams, labiem mehāniķiem jāļauj iztērēt lielu naudu, lai rezultātā iegūtu vēl vairāk.

Materiāls tapis sadarbībā ar FOX International Channels grupas TV kanālu National Geographic

Realitātes šovā «Superauto megabūve», kas «National Geographic» skatāms ceturtdienās, britu mehāniķi Šeins Linčs un Dens Baruffo kopā ar Londonas superauto guru Aleksu Prindvilu paveic vērienīgas misijas, pārveidojot «vienkāršas» mašīnas par ātrumsacīkstēm piemērotiem superauto.

Jā, patiešām,

bijušajam grupas «Boyzone» dalībniekam piemīt pārliecinošas mehāniķa prasmes,

jo Linčs ir uzaudzis starp sacīkšu mašīnām. Rallijos ir braucis gan Šeina tēvs, gan vectēvs. Tēvam piederēja auto darbnīca, kurā Šeins kā mehāniķis bija strādājis pirms pievienošanās «Boyzone», un pie šīs nodarbes viņš atgriezās pēc grupas izjukšanas. Šovā viņš strādā kopā ar Denu Baruffo, kurš ir seno auto restaurators un luksusa mašīnu būvnieks, un spēj pastāstīt par teju jebkuras automašīnas vismazāko skrūvīti un uzgriezni.

8 Foto
«National Geographic» realitātes šova «Superauto megabūve» varoņi

Lūk, ar kādu auto pārbūvi vīri nodarbosies šova «Superauto megabūve» jaunajās sērijās.

«Audi R8» spēj labi izbraukt figūras

«Audi R8» ir izslavēts kā visdaudzpusīgākais superauto, kur, pēc paša ražotāja teiktā, ir vieta arī diviem golfa nūju komplektiem. «Audi» ir uzņēmums, kas padarīja «Quattro» pilnpiedziņu piemērotu autosacīkstēm un pārvērta Lemānas sacensības par sava zīmola pikniku. Protams, tam nebūtu nekas iebilstams pret iespēju «pagrūstīt» arī «Ferrari» un «Porsche».

«Audi R8» mantojumā ieguvis «Quattro» pilnpiedziņu. Lai pārvērstu «Audi R8» kupeju par monstru, kas spēj piedalīties auto veiklības un figūrbraukšanas sacīkstes «Gymkhana», mehāniķiem nācās krietni papūlēties, tostarp pārveidot pilnpiedziņu par aizmugurējo piedziņu.

Labākai manevrēšanai tika uzstādīta hidrauliskā rokas bremze, modernizēts bloķējošais diferenciālis, noņemti klusinātāji un uzmontēts pamatīgs antispārns.

«Maserati Ghibli», kas spēj sasniegt 300 kilometrus stundā

Ar «Ghibli» saprot trīs dažādu paaudžu sporta auto, kas tapušas «Maserati» rūpnīcā Itālijā. Pirmā sērija laista klajā vēl XX gs. 60.gados; divdurvju kupejas bija slavenas sava dizaina un aizveramo priekšējo lukturu dēļ. 1992.gadā «Ghibli» atgriezās kā četrvietīga divdurvju kupeja ar V6 biturbo dzinēju.

Bet jaunāko «Ghibli» paaudzi savukārt uzskata par itāļu luksusklases auto dizaina labāko sasniegumu,

kas apvieno plūdenas, sportiskas līnijas un inženierzinātņu sasniegumus. Par «ghibli», starp citu, dēvē vētru Dienvidamerikā. Par godu «Maserati» simtgadei 2014.gadā tika izlaistas 100 īpašas mašīnas.

Pat «Maserati Ghibli» ar dīzeļdzinēju spēj braukt ar 250 kilometriem stundā, taču vai «Ghibli» ir iespējams pārbūvēt par superauto, kas spēj traukties ar ātrumu 300 kilometru stundā un piedalīties Lemānas sacīkstēs? Bijusī modele Džodija Kida ir pilnīgi pārliecināta, ka tas ir padarāms, kaut arī mehāniķiem nāktos krietni pasvīst.

Ar «Porsche 914» var braukt arī pa ledu

Šis modelis ir «Porshe» un «Volkswagen» kopdarbs, kas tika ražots vien dažus gadus laikā no 1970. līdz 1972. gadam. Divvietīgais sporta auto ar salīdzinoši garu riteņu bāzi, noņemamu jumtu un izbīdāmiem lukturiem

tiek uzskatīts par neveiksmi, kaut arī realitātē zemā piekare nodrošināja ļoti labu vadāmību.

«Porsche 914» bija jākalpo par pamatu turpmākai sadarbībai starp abiem autoražotājiem, proti, katrs zīmols vienu bāzes modeli piemērotu katrs savām vajadzībām, taču tas neizdevās.

«Porsche» juta, ka konkrētais auto mazina zīmola ekskluzivitāti.

Eiropā to uztvēra kā «tautas» «Porsche», turklāt īpatnējā dizaina dēļ to neasociēja ar luksusa zīmolu.

Savukārt «Volkswagen» nevēlējās aizdot savus risinājumus augstākas klases konkurētspējīgākam modelim. Iespējams, projektu izjauca Hainca Nordhofa nāve, jo jaunais «Volkswagen» vadītājs Kurts Locs nespēja rast kopīgu valodu ar Porše ģimeni. Pavisam tika saražoti vien 3360 modeļa 914 eksemplāri.

ASV «Porsche 914» kļuva par vienu no labāk pārdotajiem modeļiem. Tiesa, tas neattiecas uz sacīkšu versiju «Porshe 914-6», šim modelim pirmās ugunskristības bija Lemānas autosacīkstes. Tagad superauto tirgotājs Alekss Prindvils ir gatavs derēt, ka «poršu» var padarīt piemērotu rallijam uz ledus.

«DeLorean DMC» – 12, kas vēlreiz pārtop nākotnes mašīnā

«Delorean DMC – 12» nav pati labākā mašīna pasaulē, taču sajūtu un teatrālisma ziņā to ir grūti pārspēt. Bijušā «General Motors» izpilddirektora, autoinženiera Džona Z. Deloreana «bērnam» bija visas izredzes iegūt pasaules slavu, taču tās nepiepildījās.

DMC dizainu veidoja itāļu auto dizaineris Džordžeto Džudžiaro, bet tehnisko pusi «Lotus Cars of England». Mašīnas ražoja pilnīgi jaunā rūpnīcā Danmarījā, Ziemeļīrijā. Tām bija nerūsējošā tērauda virsbūve, 2,85 litru V6 dzinējs, piecu pakāpju manuālā vai trīs pakāpju automātiskā ātrumkārba.

Slavu un atpazīstamību auto ieguva pēc filmas «Atpakaļ nākotnē»,

kurā «Delorean DMC – 12» bija pārbūvēta par laika mašīnu. Pateicoties nerūsējošā tērauda detaļām, DMC – 12 bija drošs transports cauri kosmiskajām laika cilpām.

Tagad «DeLorean Motor Company» īpašnieks vēlas, lai Šeins un Dens uzbūvē viņam jaunu auto, izmantojot vien DMC – 12 šasiju.

Skaties jaunās seriāla «Superauto megabūve» sērijas «National Geographic» ceturtdienās plkst. 21:00!