Land Rover ir nolēmuši Ķīnas varasiestādēs vērsties ar sūdzību pret krosovera Landwind X7 ražotāju, jo uzskata, ka tas ir rupji pārkāpis intelektuālā īpašuma tiesības, izlaižot auto, kas pārāk uzkrītoši līdzinās Range Rover Evoque.

LandWind X7, kurš vizuāli ļoti līdzinās Range Rover Evoque, nupat prezentēts Guanžou automobiļu izstādē. Šeit pat debiju pieredzējis arī Ķīnā vietējam tirgum ražotais Range Rover Evoque.

Land Rover raizes sagādā fakts, ka autentiskais Evoque Ķīnas tirgū tiks piedāvāts par summu, kas ir ekvivalenta 50 tūkstošiem eiro, savukārt krosovera kopijas bāzes cena būs ap 18 tūkstošiem. Tas ir gandrīz trīs reizes mazāk, turklāt par auto, kas izskatās samērā glīti un ir apgādāts ar 190 zirgspēku turbomotoru.

Land Rover vadītājs Ralfs Špets britu Autocar šajā sakarā paudis sašutumu. Kompānijas boss norāda, ka Ķīnas tirgū ar konkrētiem aprēķiniem ir veikti ievērojami ieguldījumi un izveidota sadarbība ar kompāniju Chery. Tomēr tā var nedot gaidīto rezultātu, ja tādas kompānijas kā Landwind klaji pārkāps intelektuālā īpašuma tiesību normas un mēģinās iedzīvoties uz citu rēķina.

Faktiski šajā gadījumā pat ir vairāki iemesli būt neapmierinātiem. Viens ir biznesa un peļņas gūšanas jautājums. Otrs - produkta kvalitāte. Landwind X7 ražo Changan Auto un Jiangling Motors Corporation kopuzņēmums un, lai arī Changan Auto ir viens no lielākajiem autobūves uzņēmumiem Ķīnā (tas saražo ap 2 miljoniem auto gadā un sadarbojas ar tādām kompānijām kā Ford, PSA Peugeot Citroen un Suzuki), kopuzņēmuma reputācija ārpus Ķīnas ir visai apšaubāma.

Iepriekš Changan Auto vārds diezgan skaļi medijos izskanēja saistībā ar apvidnieku Landwind - automobili, kurš vizuāli ļoti atgādina no ražošanas noņemto Opel Frontera. Jiangling Landwind īslaicīgi tika piedāvāts arī Eiropas tirgū, taču pēc izgāšanās EuroNCAP drošības testos tas no pārdošanas tika izņemts.