Atzīmējot septiņdesmito gadskārtu, kopš Porsche izlaiž ielas sporta auto, Štutgartes kompānija ir sagatavojusi aizraujošu konceptauto 911 Speedster.

Konceptauto 911 Speedster ir ceļu satiksmei gatavs kabriolets un sevišķi aizraujošs sporta automobilis. Tas veido saikni starp pašu pirmo rodsteru No.1 Porsche 356, kas saņēma ekspluatācijas atļauju 1948. gada 8. jūnijā, un mūsdienu Porsche automobiļiem.

Galvenais uzsvars konceptautomobilī ir likts uz nevainojamu braukšanas pieredzi.

Tā divkrāsu virsbūve slēpj piedziņas tehnoloģiju, kas ir aizgūta no pašreizējiem GT modeļiem. Tā ir izstrādāta Porsche motorsporta centrā, kur radies arī 911 GT2 RS un pavisam nesen — GT3 RS. Konceptauto ļauj gūt priekšstatu par potenciālo sērijveida automobili. Lēmums par to, vai turpināt Speedster izstrādi, tiks pieņemts tuvāko mēnešu laikā.

16 Foto
Konceptauto Porsche 911 Speedster

Konceptauto raksturīgās iezīmes ietver zemāku un slīpāku loga rāmi ar vējstiklu un attiecīgi zemākiem sānu logiem. Auto tādējādi šķiet platāks, tuvāk pieplacis zemei un atgādina tā priekštečus, piemēram, Porsche 356 1500 Speedster. Īpašs oglekļa šķiedras aizmugures pārsegs savienojas aiz sēdekļiem, nosedzot pretapgāšanās aizsargkonstrukciju un veidojot tā dēvēto dubultburbuli, kas ir šo sporta automobiļu tradicionāls konstrukcijas elements kopš 1988. gada 911 Speedster. Divas kontrastējošas melnas līstes starp izciļņiem auto aizmugurē papildina aerodinamisko apdari, un caurspīdīgajā organiskā stikla vējvirzī ir iegravēts logotips «70 years of Porsche» (Porsche 70 gadu).

Sekojot vēsturiskā oriģināla paraugam,

konceptauto 911 Speedster ir uzstādīts viegls horizontālais salona pārsegs, nevis paceļamais jumts.

Speedster filozofijas principi ir ievēroti arī salonā: automobilī nav ne navigācijas, ne radio, ne gaisa kondicionēšanas sistēmas. Pilnie kausveida sēdekļi ir izgatavoti no oglekļa šķiedras, un gaišbrūnie anilīna ādas pārvalki Cognac 356 ir pārņemti no automobiļa klasiskajiem priekštečiem.

Skatīties video
Porsche 911 Speedster Concept

Konceptauto platā virsbūve ir aizgūta no kabrioleta 911 Carrera 4, tiesa, konceptauto spārni, motora pārsegs un aizmugures pārsegs ir izgatavots no viegla oglekļa šķiedras kompozītmateriāla. Krāsojums tradicionālajā GT sudraba un baltajā krāsā atgādina Porsche agrīnos sacīkšu automobiļus, tāpat kā daudzas citas rūpīgi izstrādātās detaļas, piemēram,

piecdesmito gadu stila centrālais degvielas tvertnes vāciņš, kas atrodas priekšējā pārsega vidū, ārējo spoguļu forma vai galveno priekšējo lukturu oriģinālais noformējums.

Priekšējo lukturu pārklājuma caurspīdīgās un necaurspīdīgās virsmas veido krustam līdzīgu efektu un ir atsauce uz Porsche agrīnajos motorsporta gados izplatīto praksi. Tolaik priekšējie lukturi pirms sacīkstēm tika pārlīmēti, lai tos pasargātu no akmens šķembām un nepieļautu stikla saplīšanu.

FOTO: Porsche

Zem konceptauto 911 Speedster virsbūves atrodas vismodernākās komponentes. Šasija galvenokārt ir ņemta no 911 GT3. Uz iespaidīgajiem 21 collas «Fuchs» dizaina diskiem ir kontrastējošas, spīdīgas, pulētas āboliņa lapu formas detaļas. Pirmo reizi šie diski ir veidoti ar centrālo stiprinājumu. Konceptam ir izplūdes sistēma ar titāna izplūdes caurulēm un spēka pārvads, kas ietver sešpakāpju manuālo transmisiju. Šā minimālistiskā konceptauto

sešu cilindru opozītmotors nodrošina vairāk nekā 500 ZS jaudu un sasniedz līdz 9000 apgr./min. ātrumu.

FOTO: Porsche

Sporta automobiļu modeļu varianti Speedster uzņēmumā Porsche tiek veidoti kopš 1952. gada. Porsche Speedster modeļu priekštecim 356 1500 America Roadster bija ar rokām izgatavota alumīnija virsbūve. Tas svēra par 60 kilogramiem mazāk nekā 356 Coupé, un tā 175 km/h maksimālais ātrums tolaik bija iespaidīgs sasniegums. Šis automobilis ar 70 ZS četru cilindru bokserdzinēju, nolaižamiem durvju logiem, salokāmu lietus pārsegu un viegliem kausveida sēdekļiem bija izstrādāts vienīgi ASV tirgum un tika izgatavots tikai 16 eksemplāros.