Tu it kā brauc kā vajag un dari visu pareizi, taču tavs vidējais degvielas patēriņš uz paneļa pat nedomā iet uz leju. Kāpēc? Jo tā vienkārši ir, tas vairs nepaliek mazāks. Šajā rakstā par dīzeļsistēmas degvielas patēriņu tu uzzināsi, kā samazināt dīzeļdegvielas patēriņu savam autiņam vismaz par kādu litru vai diviem uz 100 kilometriem. Un to panākt var ar divām metodēm: rūpējoties par mašīnas tehnisko stāvokli un lietām, kas ietekmē degvielas patēriņu, kā arī piekopjot pareizu braukšanas stilu pie stūres.

Zināji, ka degvielas patēriņu var ietekmēt ne tikai motora tilpums, braukšanas stils un motora temperatūra, bet arī laicīgi kopts un pareizi braukts dīzeļa dzinējs?

Jā, samazināt savas ikmēneša izmaksas uz degvielas rēķina ir reāli, ja tu pareizi kop savu auto.

Ja gribi samazināt sava spēkrata apetīti pēc dīzeļdegvielas un nobraukt vairāk kilometru par to pašu naudu, tad atklāsim, kā Dīzeļcentrā auto degvielas patēriņu iespējams samazināt par līdz pat diviem litriem uz 100 km.

Kādas lietas savam auto ir jāuztur tehniskā kārtībā, lai samazinātu degvielas patēriņu?

PAREIZA DĪZEĻU SPRAUSLU DARBĪBA

Vecās paaudzes dīzeļu sprauslām ir ļoti svarīgi, ar kādu spiedienu degviela tiek iesmidzināta dzinējā. Pie tam sprauslas smidzinātājam degviela ir jāiesmidzina degkamerā, veidojot smalku migliņu.

Ja smidzinātājs ir padilis, degviela tiek burtiski ielieta degkamerā par daudz un mašīnas jauda samazinās, turpretī degvielas patēriņš pieaug un tiek bojāta virzuļu grupa.

Common Rail sprauslām svarīgi, lai visas sprauslas strādā atbilstoši ražotāja izstrādātajam test plānam, kas sastāv no daudziem un dažādiem parametriem un mērījumiem.

Ja kāda sprausla neatbilst minimālajiem vai maksimālajiem parametriem vai ir pārāk liela degvielas atplūde no sprauslām, ļoti bieži mašīnu vispār nevar iedarbināt.

COMMON RAIL SŪKNIM JĀUZTUR NEPIECIEŠAMAIS DARBA SPIEDIENS

Common Rail degvielas sūknim ir jāuztur vajadzīgais degvielas spiediens sistēmā. Ja netiek padots uz sprauslām vajadzīgais spiediens, mašīnai zūd jauda, palielinās degvielas patēriņš vai mašīnu vispār nevar iedarbināt

ROTORA TIPA DEGVIELAS SŪKNIM JĀBŪT HERMĒTISKAM

Rotora tipa degvielas sūkņiem biežākā problēma ir degvielas noplūde no sūkņa, kas palielina degvielas patēriņu un izraisa nepatīkamo degvielas smaku mašīnas salonā.

DEGVIELAS FILTRS AR PIETIEKOŠI SMALKU MIKRONU FILTRĀCIJU

Pats par sevi saprotams, ka mašīnai ar dīzeļdzinēju ir jāveic regulāras apkopes un degvielas filtrs obligāti jāmaina pie katras eļļas maiņas.

Aizstājot veco filtru ar jaunu, jāpārliecinās, ka šim filtram ir pietiekoši smalka mikronu filtrācijas pakāpe, lai nodrošinātu vajadzīgo degvielas tīrību.

Tieši tīra degviela ir viens no svarīgākajiem faktoriem dīzeļsistēmas ilgmūžībai un degvielas patēriņam.

KVALITATĪVS UN SAVLAICĪGI MAINĪTS GAISA FILTRS

Ja netiek laicīgi mainīti gaisa filtri, tie aizsērē un pasliktina degmaisījuma kvalitāti. Ko tas nozīmē?

Motoram pietrūkst gaisa, tas nespēj kvalitatīvi sadedzināt iesmidzināto degvielu, kā rezultātā zūd jauda un palielinās degvielas patēriņš.

Gaisa filtra uzdevums ir pasargāt dzinēju no gaisā esošajām daļiņām, kuras nedrīkst nokļūt dzinējā.

Taču ja filtrs nav savlaicīgi mainīts, auto paātrinās lēnāk, degvielas bultiņa krīt lejā ātrāk un dzinējs dilst straujāk un samazina turbīnas resursu.

Kā samazināt dīzeļdegvielas patēriņu ar pareizu braukšanu?

PIEKOP VIENMĒRĪGU BRAUKŠANAS STILU

Noteikti esi pamanījis, cik ātri iztukšojas bāka, spiežot pedāli līdz grīdai. Ja brauksi prātīgi, laideni uzņemsi ātrumu un turēsi pedāli vienmērīgi, arī degvielas patēriņš būs krietni zemāks. Ne velti tautā bieži runā par blīvi starp stūri un sēdekli.

IZVĒLIES PAREIZO ĀTRUMU

Pareiza ātruma izvēle ir daļa no degvielas ekonomijas. Pilsētā brauc ar 50 km/h un ārpus pilsētas ar 90 km/h.

Ar šādu ātrumu motora apgriezieni ir tik lieli, lai mašīnas apetīte būtu vismazākā. Pie lielāka ātruma arī motora apgriezieni ir lielāki, kas prasa vairāk degvielas.

PAREIZA SAVIRZE UN GAISA SPIEDIENS RIEPĀS

Ja mašīnai nav noregulēta savirze un spiediens riepās ir nepietiekams, tas apgrūtina ātruma uzņemšanu un braukšanu.

Ja automašīnas dīzeļa motoram jāpieliek lielākas pūles, lai to kustinātu, ir tikai normāli, ja degviela iztērējas ātrāk.

BREMŽU SISTĒMAI JĀBŪT IDEĀLĀ KĀRTĪBĀ

Ja ķeras bremzes, tas nav nekas labs. Atkārtošos - tas atkal apgrūtina mašīnas braukšanu. Tātad ir vajadzīga lielāka jauda, lai uzsāktu un brauktu.

Bremžu suportam ir jāatbrīvo bremžu kluči ik reizi, kad atlaid bremžu pedāli.

Šie ieteikumi palīdzēs ne tikai samazināt degvielas patēriņu un ietaupīt vairāk naudas uz nobrauktajiem kilometriem, bet arī uzturēt savu iemīļoto dīzeļauto labā formā.

Tikai automobiļi, kas ir pilnīgā tehniskā kārtībā, tērē degvielu kā noteicis automobiļa ražotājs.