Jaunais Peugeot 508 ir piedzīvojis radikālus jauninājumus – no tradicionāla 4 durvju sedana kļūstot par 5 durvju kupeju-sedanu. Salīdzinājumā ar tā priekšgājēju jaunais 508 ir kompaktāks, vienlaikus platāks un zemāks. Ārējais dizains ir asākām līnijām un spēcīgāks, bet automobiļa interjers ietver jaunās paaudzes Peugeot i-Cockpit priekšējā paneļa risinājumu. Tāpat jaunā modeļa mērķis ir piedāvāt segmentā labākos dzinējus, gaitas īpašības, stabilitāti uz ceļa un jaunākās tehnoloģiskās palīgsistēmas.

Drosmīgs dizains

Jaunā Peugeot 508 aerodinamiskās līnijas atgādina kupeju, ko akcentē zemā (tikai 1,40 m augsta) un lēzenā jumta līnija. Šaurie sānu logi un durvis bez stiklu rāmjiem akcentē kupejai raksturīgās īpašības. Automobiļa priekšējās daļas stilu veido pilnās LED tehnoloģijas priekšējie lukturi un radiatora režģis, ko iedvesmojis pēdējais zīmola konceptauto Peugeot Instinct. LED dienas gaitas lukturu vertikālā gaismas signatūra piešķir 508 ekskluzīvu identitāti. Lauvas nagus imitējošos aizmugurējos LED lukturus ietver glancēti melns panelis, kas raksturīgs jaunākajiem Peugeot modeļiem. Plašā panorāmas jumta lūka atveras kā spoilers.

Lai gan no ārpuses bagāžas nodalījums šķiet neliels, tā tilpums ir 487 litri.

FOTO: Peugeot

Novatoriskais Peugeot i-Cockpit salons

Iesēšanās jaunā Peugeot 508 salonā ir kā jaunas pasaules atklāšana. Galvenie Peugeot i-Cockpit komponenti ir:

• kompakta stūre,

• 10 collu skārienekrāns,

• head-up mērinstrumentu panelis ar 12,3 ekrānu.

26 Foto
Peugeot 508 (2018)

Pilnībā konfigurējamais mērinstrumentu paneļa ekrāns ir novietots nedaudz virs stūres. Visa nepieciešamā informācija pastāvīgi atrodas vadītāja redzeslaukā. Plašais skārienekrāns ir integrēts priekšējā paneļa centrā. Zem ekrāna izvietotas ātrās piekļuves pogas, kas atvieglo nonākšanu līdz pamatfunkcijām: radio, klimata kontrolei, navigācijai, iestatījumiem, tālrunim, mobilajām lietojumprogrammām un i-Cockpit Amplify. Tas ļauj salonā izvēlēties vienu no divām noskaņām – Boost dinamiskākai braukšanai un Relax mierīgam un ērtam pārvietošanās stilam. Abas noskaņas var iestatīt, lai vadītājam un pasažieriem piedāvātu personisku un unikālu braukšanas pārdzīvojumu. Papildus var iestatīt automobiļa amortizāciju un dinamiku, izvēloties vienu no četriem braukšanas režīmiem (ECO / Sport / Comfort / Normal).

Salona interjerā un polsterējumā tiek izmantota āda vai Nappa tipa āda, satīna-hroma akcenti, melna laka, Alcantara un īstais koks. Pateicoties izcilajai ergonomikai un iestatīšanas iespējām, jaunā 508 sēdekļiem ir piešķirta AGR (Aktion Gesunder Rücken) zīme. Pie tam var

uzstādīt arī priekšējos sēdekļus ar 8 punktu pneimatisko masāžu.

FOTO: Peugeot

Komforts un vadāmība

Pateicoties jaunajai EMP2 platformai un tās dinamiskajām īpašībām, jaunajā Peugeot 508 ir panākts ideāls līdzsvars starp ērtumu un vadāmību. Balstiekārta ir pielāgota attiecīgā modeļa spēka avotiem, lai nodrošinātu maksimālo braukšanas baudījumu. Virsbūves detaļu savienojumi ir ne tikai sametināti, bet arī nostiprināti ar īpašu līmi, kas nodrošina automobiļa stingrību.

Salīdzinājumā ar priekšgājēju šis auto ir par 70 kg vieglāks.

Pasažieru ērtībām ir pieejamas praktiskas novietnes priekšmetiem, kopējā ietilpība sasniedz 32 litrus. Visu iespējamo viedierīču uzlādei centrālajā konsolē un bagāžas nodalījumā ir 4 USB ligzdas un 12 V ligzda. Protams, automobilim netrūkst arī savienojamības ar Apple Carplay, Android Auto un Mirror Link lietojumprogrammām, bezvadu viedtālruņa uzlādes iespējas un 3D navigācijas. Audiosistēmu tikmēr sagādājuši auto akustikas ražotāji Focal.

26 Foto
Peugeot 508 (2018)

Jauno 508 var aprīkot ar virkni palīgsistēmu:

· infrasarkanā nakts redzamība NightVision (pirmo reizi savā klasē),

· automātiskā bremzēšanas sistēma ar brīdinājuma sistēmu, kas līdz 140 km/h ātrumam atpazīst gājējus un velosipēdistus,

· aktīvā brīdinājuma sistēma par braukšanas joslas šķērsošanu,

· palīgsistēma braukšanai pa braukšanas joslu,

· vadītāja uzmanības brīdinājuma sistēma,

· automātiska tuvo/tālo gaismu pārslēgšana,

· ātruma ierobežojumu zīmju atpazīšanas sistēma ar optimālā ātruma ieteikšanu,

· ceļu satiksmes zīmju atpazīšanas sistēma – STOP zīme un vienvirziena ceļa zīme,

· adaptīva kruīza kontroles sistēma ar apturēšanas funkciju,

· aktīvā aklās zonas uzraudzības sistēma,

· Visiopark2 – 360 grādu kamera,

· papildināta automātiskās parkošanās sistēma,

· Peugeot Connect SOS & Assistance ārkārtas palīdzības izsaukšanas sistēma.

Nakts redzamības iekārta, izmantojot infrasarkano staru kameru, tumsā vai sliktas redzamības apstākļos konstatē automobiļa priekšā 200 – 250 m attālumā esošas dzīvas būtnes.

Jaunā aizmugurējā daudzsviru balstiekārta kopā ar elektronisko balstiekārtu Active Suspension Control nodrošina precīzāku vadāmību un ērtāku braucienu arī pa nelīdzeniem ceļiem.

FOTO: Peugeot

Efektīvi un jaudīgi dzinēji

Pieejami divi pilnīgi jauni 1.6 PureTech benzīna dzinēji:

- 180 ZS / 8 pakāpju automātiskā transmisija / vidējais degvielas patēriņš 5,4 l/100 km

- 225 ZS / 8 pakāpju automātiskā transmisija / vidējais degvielas patēriņš 5,6 l/100 km (pieejams tikai GT-versijai)

Papildus arī jauni 1.5 un 2.0 BlueHDi dīzeļa dzinēji:

- 130 ZS / 6 pakāpju manuālā transmisija / vidējais degvielas patēriņš 3,8 l/100 km

- 130 ZS / 8 pakāpju automātiskā transmisija / vidējais degvielas patēriņš 3,7 l/100 km

- 160 ZS / 8 pakāpju automātiskā transmisija / vidējais degvielas patēriņš 4,5 l/100 km

- 180 ZS / 8 pakāpju automātiskā transmisija / vidējais degvielas patēriņš 4,7 l/100 km

Visi jaunie dzinēji atbilst Euro 6.2 izmešu daudzuma normām un ir ar segmentā zemāko CO2 izmešu daudzumu. Piemēram, 180 Zs PureTech ar 8 pakāpju automātisko transmisiju versijai CO2 izmešu daudzums ir 123g/100km, bet BlueHDi 130 ar 8 pakāpju automātisko transmisiju CO2 izmešu daudzums ir 98g/100km.

Jauno Peugeot 508 ražos Mulhausas rūpnīca Francijā. Automobilis oficiāli tiks prezentēts martā Ženēvas auto izstādē. Latvijā jaunais automobiļa modelis tirdzniecībā nonāks gada beigās.