Opel mazākais krosovers funkcionāli ieņem bijušo Meriva nišu un ilgojas pēc izdevīga benzīna motora.

Kas tas ir?

FOTO: Opel

Franču PSA grupas izsludinātais

aizliegums Opel piedalīties Ženēvas autoizstādē ļoti izklausās pēc vardarbības ģimenē,

tomēr nevar noliegt, ka Peugeot – Citroen savienība devusi vērtīgu ieguldījumu General Motors bijušā vasaļa tālākajā karjerā. Vēl pirms Opel pārņemšanas PSA dalījās ar jaunākajām modeļu platformām, lai vācieši varētu ātri un bez lieliem ieguldījumiem papildināt un atjaunot savu SUV parku.

Skatīties video
Opel Crossland X

Crossland X ir mazākais no pašreizējās Opel krosoveru trijotnes, kurā vēl ietilpst Mokka X un Grandland X. Primitīvi izsakoties, Crossland X būtu Opel ražojuma Peugeot 2008, tomēr tik vienkārša tā lieta nav. Opel tikai izmantojis attiecīgo PSA platformu, tāpēc retās detaļās tam ir vairāk kopīga ar Citroen C3 AirCross - piemēram, pakaļējai kreisajai riteņu arkai uztupinātais degvielas tvertnes «šīberis» abiem ir kopīgs.

Tā kā Crossland ir tikai sešus centimetrus īsāks par Mokka X un tā salons jaunākas platformas dēļ pat nav sevišķi īsāks (par piemaksu pat varot dabūt bīdāmu aizmugurējo sēdekli), rodas aizdomas par modeļu iekšējo kanibalizāciju. Tomēr Opel uzskata, ka

Mokka X ir augstākas kārtas modelis kaut vai tāpēc, ka tam iespējama visu riteņu piedziņa un plaša dzinēju izvēle,

kamēr abiem «lendiem» nav ne viena, ne otra. Atšķirības pastiprina arī Crossland X olveida siluets, kas drīzāk atgādina minivenu, kamēr Mokkā X mēs joprojām saskatām mazu, robustu apvidnieku.

13 Foto
Opel Crossland X

Kā tas brauc?

FOTO: Opel

Brauciens ar Crossland X ir stāsta patīkamākā daļa. Izņemot pedāļus, stiklu pacēlāju pogas un iekšējos durvju rokturus, kas ir no Peugeot, viss pārējais ir Opel by Opel. Lai gan plastmasu faktūras tāpat ir stipri dažādas - atbilstoši cenu līmenim, kopumā

Crossland X kabīne izskatās augstvērtīgāka nekā pašreizējā Peugeot 2008

un nebiedē pircējus ar atklāti cietas plastmasas detaļām. Skaidrs, ka vietām tādas var uziet arī Opel salonā, taču stūre, instrumentu panelis, «klimata» kloķi un IntelliLink ekrāns ir tādi paši vai līdzīgi citiem jaunākajiem Opel, lielo Insignia ieskaitot.

FOTO: Normunds Avotiņš

Šā iemesla dēļ Crossland X salons ir organizētāks, pārskatāmāks un «firmīgāks» nekā Peugeot, kur ergonomisku kompromisu netrūkst. Un pusi no braukšanas iespaidiem taču veido subjektīvās izjūtas salonā. Otra puse ir pati braukšana, un arī šeit

Opel priekšstati par amortizācijas pakāpi un stūres iekārtām aizstājuši franču gaisīgo piegājienu.

Protams, oriģinālu pilnībā izmainīt nevar un nevajag, taču saviem izmēriem un iecerei Crossland X pārsteidzoši labi turas uz ceļa, atbildīgi stūrējas un pārāk nenomoka ar rites trokšņiem.

Jaudīgākā (120 ZS) dīzeļa pārnesumkārbai ir seši, nevis pieci ātrumi kā citiem, un tas palīdz gan apdzīšanā, gan degvielas taupīšanā. Maršrutu

Rīga – Alūksne – Rīga stipri ziemīgos apstākļos izdevās veikt ar vidējo patēriņu 5,6 l/100 km.

Lai gan testa auto bija 17 collu riteņi, kas Crossland X skaitās lieli, Veclaicenes virziens nešķita daudz bedraināks kā citi – ar visiem auto tā negadās.

FOTO: Opel

Kas to pirks?

FOTO: Opel

Opel Crossland X galvenā mērķauditorija ir bijušie Meriva pircēji. Kā zināms,

oriģinālās Merivas fenomenālos panākumus burtiski noslīcināja modeļa pārgudrais pēctecis

ar otrādi veramām pakaļējām durvīm, lielu pašmasu un viduvēju vadāmību. Crossland X aicinājums un uzdevums ir atgūt Opel privātos pircējus, taču argumentu, godīgi sakot, nav pārlieku daudz. Crossland X Innovation ar dīzeli maksā gandrīz 20 000 eiro. Kopā ar papildaprīkojumu, no kura silti iesaku ziemas pakotni (par 303 eiro silda pat stūri) un gaismas pakotni (LED gaismām nav līdzīgu, 857 eiro), bet uzreiz rekomendēju izmest grāvī head – up displeju (353 eiro) un panorāmas jumtu (923 eiro), demonstrācijas auto maksā 25 468 eiro. Par tādu naudu iznāk žilbinoša Mokka X un pat Grandland X.

FOTO: Opel

Tik mazam auto pietiktu ar lētāku benzīna motoru, taču te franču – vācu jauktās laulības blaknes parādās visā krāšņumā. PSA šī un pat lielāka kalibra automašīnām nepiedāvā neko vairāk par 1,2 litru benzīna motoru, kura atmosfēriskā versija (81 ZS) jau uz papīra izskatās bezcerīgi, bet 1.2 Turbo tajā pašā Innovation komplektācijā un ar vienīgo «automātu» cenu lapā maksā tikpat, cik daudz elastīgāks, ekonomiskāks un jaudīgāks dīzelis, – 19 179 eiro. Pie tik līdzīgām kārtīm un vadītāja apliecības, kas ļauj braukt ne tikai ar «automātu», ko izvēlētos jūs? Pareizi – dīzeli, vai Seat Arona Xcellence, vai Renault Captur maksimālā komplektācijā ar litrīgu turbomotoru un divsajūgu kārbu.

Sākot spēli no neizdevīgas pozīcijas, Opel dīleri mēģina sakomplektēt izdevīgākus Crossland X. Izbraucot ar Autofavorīta benzīna demoauto, jāsecina, ka salons ir cilvēcīgs arī Enjoy versijā, un nevar teikt, ka 110 ZS turbomotoriņš «neiet». Tomēr

pieci ātrumi un liess griezes moments nevar sacensties ar 1.6 dīzeļa veselīgo atsperīgumu.

Opel Crossland X sākuma cena ir 13 935 eiro.

13 Foto
Opel Crossland X