Japāņu «tautas» sporta auto iemantojis LED lukturus un vēlīgākus piekares iestatījumus.

Kas tas ir?

FOTO: Toyota

«If it’s not fun to drive, it’s not a car,» - ar šādu latviešu valodā precīzi grūti pārliekamu svētību pats Toyota šefs Akio Toijida pirms sešiem gadiem ievadīja dzīvē tautas sporta auto GT86. Lai gan daudzviet pasaulē šis klasiskās piedziņas spēkrats ar Subaru boksermotoru tiek uzskatīts par sagatavi bezgalīgam tūningam un uzlabojumiem, 2017. modeļu gadā Toyota apķērās, ka derētu atsvaidzināt arī pašu sagatavi. Aprīkota ar automātisko pārnesumkārbu, tā ieradās pie mums apskatei pagājušā gada rudenī.

FOTO: Toyota

Toyota GT86, pazīstama arī ar trim citiem nosaukumiem, tostarp arī kā Subaru BRZ, ir savā ziņā unikāls divu nevienlīdzīgu un principiāli atšķirīgu japāņu auroražotāju kopprojekts. Auto eksperti vēl šobaltdien strīdas, kādu motīvu vadīta Toyota piekrita atvērt durvis tolaik marginālajam Subaru, iemainot piekļuvi boksermotoriem pret ieguldījumu sporta mašīnas šasijas izstrādē. No otras puses, abi kompanjoni apmainījušies rokasspiedieniem arī agrāk - lai atceramies kaut vai Daihatsu Charade alias Subaru Justy.

16 Foto
Toyota GT86

Lai gan sākotnēji GT86 ražoja tikai Subaru rūpnīcā Gunmā, modeļu proporcija bija 1:2 par labu Toyota zīmolam. Vai spējat iztēloties situāciju, ka Škoda rūpnīcā saražotu divreiz vairāk Seat Ateca nekā Škoda Karoq? Nu lūk... Lai gan projektu no sākta gala plosīja dažādas pretrunas, automobiļa iekšējās kvalitātes tās nekādi nemazināja un nemazina arī tagad - neliela, viegla coupe ar zemu smaguma centru, labu izsvarojumu (paldies Subaru!), aizmugurējo piedziņu, atmosfērisko dzinēju un minimumu elektronikas par saprātīgu cenu mūsdienās ir retums.

2017. modeļu gada GT86 atšķiras ar pārkalibrētu piekari, modernākiem LED lukturiem, agresīvāku spoileri un jaunu Track braukšanas režīmu, kurš - nē, neatslēdz VSC stabilitātes sistēmu pavisam, taču pietur tās iejaukšanos notikumos līdz pašam pēdējam brīdim.

FOTO: Toyota

Kā tas brauc?

FOTO: Toyota

Tāpat kā GT86 iznākšanas dienā, pārsteidz divas lietas - cik viegli un atsaucīgi šī Toyota stūrējas un cik pieticīgs tomēr ir gaidītais paātrinājums. Divlitru boksermotoram vajag teju visus 7000 apgriezienus, lai attīstītu uzrādītos 200 zirgspēkus. Pie zemākiem apgriezieniem atdeve šķiet pavisam viduvēja - galu galā jebkuram hot-hatch mūsdienās ir vismaz 230 zirgspēku. Sešpakāpju «automāts» arīdzan pieder tai paaudzei, kur modeļi ar manuālo kārbu paātrinājās naskāk, tāpēc mūsu GT86 Sport simt km stundā sasniedz pēc 8,2 sekundēm. Procesu pavada stingrās piekares grūdieni, kā arī diezgan parasts akustiskais pavadījums.

FOTO: Normunds Avotiņš

Pēc divām stundām pie stūres tas šķiet pat pareizāk, jo šaurā kokpita pieducināšana ar pārlieku dobju izplūdi būtu nevajadzīgs mazohisms, ko piekopj tikai noteiktas vecuma grupas braucēji. Ieslēdzot Sport režīmu, GT86 kļūst nedaudz jestrāks, turklāt pārnesumu maiņu var stimulēt ar lāpstiņām zem stūres, taču ir skaidrāks par skaidru, ka šis auto pilnvērtīgai dzīvei derīgs tikai ar manuālo pārnesumkārbu. Vēlams, izpildījumā Sport, un ne jau tāpēc, ka tam ir smalkas gaismas, divzonu «klimats» un kruīzkontrole. Par 490 eiro Sport var piepirkt speciālus Sachs priekšējos amortizatorus, kas vēl vairāk samazina virsbūves sasvēršanos un attiecīgi padara GT86 vēl atsaucīgāku stūrei.

FOTO: Toyota

Kas to pirks?

FOTO: Toyota

Lai gan Toyota GT86 ikdienā sastopama reti, kopš 2012. gada adresātu sasnieguši 170 000 automobiļu. Nomināli divvietīgai automašīnai ar minimālām ērtībām un bagāžnieku, kas šaurāks par paša spoileri, tas nav maz. Snobiski noskaņota publika apgalvo, ka BRZ ir stilīgāka izvēle (droši vien tāpēc, ka dārgāka), taču zīmolam nav izšķirošas nozīmes. Galvenais ir vienkāršs, gandrīz pirmatnējs sporta auto, ko grūti izvēlēties kā vienīgo, toties bez šaubu ēnas var ņemt kā otro vai trešo. Un paredzēt ekspluatācijai arī ziemā - vismaz slēgtās trasēs noteikti.

FOTO: Toyota

Toyota GT86 akcijas cena ir no 28 400 eiro, GT86 Sport ar «automātu» - no 32 200 eiro.

16 Foto
Toyota GT86