Kā paredzēts, Tesla Motors aizvadītajā nedēļā parādīja ne tikai gaidāmo Roadster, no kā gaidāmi sērijveida auto būves nozarē līdz šim neredzēti dinamikas rādītāji, bet arī kravas vilcēju Tesla Semi.

Informācijas par elektrisko fūri pagaidām nav daudz, taču sākotnējie dati ir visai iespaidīgi, lai neteiktu vairāk.

Piemēram, smagajam automobilim būs četri neatkarīgi motori uz abām aizmugurējām asīm. Pateicoties tiem, 80 000 mārciņu jeb vairāk 36 tonnas smags Semi varēšot līdz 96 km/h paātrināties 20 sekundēs. Tesla gan nenorāda, vai 36 tonnas ir piekabes svars vai piekabes un mašīnas svars kopā ņemot. Var piebilst, ka vairumā štatu 80 000 mārciņas ie pieļaujamais pilnas masas limits, turpretī Aļaskā gan tāds nav noteikts.

FOTO: Tesla Motors

Pa ceļu, kura slīpums ir 5%, Tesla Semi spēšot traukties augšup ar 65 jūdzēm jeb 105 kilometriem stundā, kas, kā noprotams, ir ļoti daudz, ja salīdzina ar tradicionālajiem kravas auto.

Tāpat ražotāja interneta vietnē minēts, ka Semi spēs ar vienu bateriju uzlādes reizi veikt 480 vai 800 kilometrus. Bet bateriju lādēšanai kravas automobiļu stāvēšanai paredzētajās vietās plānots izbūvēt nevis superlādētājus, bet megalādētājus. Tie dos iespēju pusstundas laikā iegūt enerģiju 640 kilometru nobraukšanai.

FOTO: Tesla Motors

Visbeidzot var piebilst, ka Tesla Semi ir īpaši aerodinamiska virsbūve. Tās aerodinamiskās pretestības koeficients ir 0,36, tātad labāks nekā Bugatti Chiron (0,38). Pie tam Semi koncepcija paredz, ka vadītājam kabīnē vieta atvēlēta vidū un zemu. Tas nodrošinot labāko iespējamo redzamību, kā arī augstu drošības līmeni, ja nu sanāktu apgāzties.

Tesla Semi ražošanu paredzēts sākt 2019.gadā.