Kompānija BMW ir reģistrējusi jaunas preču zīmes no iX1 līdz iX9. Visticamāk, tādus apzīmējumus iegūs elektriskie krosoveri, kas tiks veidoti, par bāzi ņemot šobrīd eksistējošos krosoverus ar iekšdedzes dzinēju. Pirmais jaunās elektromobiļu saimes pārstāvis būs iX3, kurš turklāt pārdošanā nonāks jau 2019.gadā.

Šobrīd pieejamo tehnoloģisko platformu izmantošana elektroauto ražošanā kompānijai dos iespēju samazināt izstrādei un elektromobiļu klāsta izvēršanai nepieciešamos ieguldījumus, kā arī paātrinās videi draudzīgā modeļu klāsta paplašināšanu. Kā norāda Motor.ru, BMW galvenie konkurenti, Audi, Mercedes-Benz un arī Jaguar iet citu ceļu, elektromobiļus būvējot uz unikālām tehnoloģiskajām platformām.

Nākamais elektroauto, kam tiks izbrīvēta vieta BMW modeļu klāstā 2020.gadā, būs sedans i5. Šā auto konceptuālā versija i Vision Dynamics tika prezentēta septembrī notikušajā Frankfurtes automobiļu izstādē.

Patlaban BMW i modeļu saimi veido divi automobiļi - pilsētas automobilis i3 un sportiskā kupeja i8. i3 pie tam pieejams divās modifikācijās. Viena no tām ir tīrs elektroauto ar 170 zirgspēku elektromotoru un baterijām, kas dod iespēju pēc uzlādes nobraukt 200 kilometrus. Otrai modifikācijai bagāžniekā ir neliels iekšdedzes dzinējs, kurš vajadzības gadījumā kalpo kā strāvas ģenerators un lādē baterijas. Ar šādu auto jau var veikt 330 kilometrus.

BMW i8 tikmēr ir tīrs ielas sporta auto, ko uz priekšu dzen 362 zirgspēku hibrīddzinējs. To veido 1,5 litru 3 cilindru turbo motors ar 231 ZS un 131 zirgspēku spēcīgs elektromotors, kurš piedzen priekšējos riteņus. Šāda auto paātrinājums līdz 100 kilometriem stundā ilgst 4,4 sekundes, bet maksimālais ātrums ir 250 km/h. Atkarībā no braukšanas manieres ar i8 starp uzpildes reizēm var nobraukt līdz pat 600 km.

Var piebilst, ka i8 arī iegūs otru modifikāciju un tas būs rodsters. Par tā saturu gan informācijas nav, taču domājams, ka spēka agregātu kombinācija būs tāda pati kā i8 kupejai.

Skatīties video
BMW i8 Roadster izstrāde