Līdz šim ekstrēmākais Mercedes-Benz ielas auto bija CLK GTR. Divvietīgā mašīna gan drīzumā nodos stafeti, un to pārņems autosporta un lieljaudas spēkratu struktūrvienība AMG, kas 50 gadu jubileju gatavojas atzīmēt ar savu hiperauto.

1967.gadā Hanss Verners Aufrehts (Hans-Werner Aufrecht) un Erhards Melhers (Erhard Melcher) sāka realizēt sapņus par īstu veiktspēju un izveidoja darbnīcu, kurā izstrādāt aizvien labākus un labākus sacīkšu dzinējus.

To, ka abiem kungiem šī lieta nebija sveša, pierādīja jau 1971.gads, kad sedans AMG 300 SEL 6.8, kuru rotāja burtu virknējums AMG (to veido dibinātāju uzvārdu un Aufrehta dzimtās Grosašpahas (Großaspach) pirmie burti),

SPA-Francorchamps trasē Beļģijā izcīnīja uzvaru 24 stundu sacensībās savā klasē un ierindojās otrajā vietā absolūtajā vērtējumā.

Kopš tā laika uzņēmums ir gājis lieliem soļiem uz priekšu. Sadarbība ar Mercedes-Benz sākās 1990.gadā, un 1993.gadā dienas gaismu ieraudzīja modelis C 36 AMG. 2005.gadā Mercedes-AMG kļuva par Daimler AG pilnībā piederošu struktūrvienību, bet 2009.gadā tā prezentēja pirmo pašu patstāvīgi izstrādāto modeli Mercedes-Benz SLS AMG.

AMG 300 SEL 6.8 Spa-Francorchamps trasē 1971.gadā
AMG 300 SEL 6.8 Spa-Francorchamps trasē 1971.gadā FOTO: Mercedes-Benz

Ar šīs mašīnas sporta versiju SLS AMG GT3 2011.gadā AMG spēra pirmos soļus motorusportā un paralēli turpināja nodarboties gan ar jaudīgāko Mercedes-Benz automobiļu izstrādi, gan arī divvietīgā AMG GT radīšanu.

47 Foto
Mercedes-AMG GT R

Šādi darbojoties, AMG ir nodzīvojis pusgadsimtu un to paredzēts atzīmēt ar vērienu - kārtīgas hipermašīnas izlaišanu. Kā britu izdevumam Top Gear savulaik atklāja Daimler AG vadītājs Dīters Cetše, hipermašīna veidos loģisku pāreju starp jaudīgākajiem AMG modeļiem un F-1. Cetše pauda cerību, ka Project One automobilis, kas tiks izlaist stipri ierobežotā skaitā, tiks izķerts, vēl pirms to saņems pirmais pasūtītājs. Nav grūti paredzēt, ka tā arī būs, jo, Cetšes vārdiem sakot, šī būs pasaulē pirmā ikdienas lietošanai un koplietošanas ceļiem piemērotā mašīna ar Formula-1 hibrīddzinēju. Protams, atbilstoši pilnveidotu un noregulētu.

Nekādu konkrētu detaļu par mašīnas tehniku nav, taču Mercedes-Benz norāda, ka hibrīddzinēja

jaudas rādītājs sniegsies virs 1000 zirgspēku atzīmes un mašīnai būs pilnpiedziņas sistēma ar 100% elektropiedziņu uz priekšējo asi.

Bet par auto dizainu pagaidām liecina vien pāris sānskata un aizmugures skata silueta attēli.

FOTO: Mercedes-Benz