«Regulāri sūtu dažādas preces no Ķīnas vai kāda Latvijas interneta veikala. Paciņas ir ar izsekošanas numuru. Rīgas šķirošanas punktā tās redz, bet Jēkabpils pasta nodaļās tās pazūd, jo tiek izmainīts izsekošanas numurs un tiek sūtīta SMS,» rakstīts interneta vietnē «Sūdzības.lv». Portāls TVNET skaidroja, kā ir patiesībā.

«Es neredzu, kur ir mans sūtījums, es nezinu, vai tas viņu jaunais numurs ir konkrēti tai paciņai, vai arī atnākusi kāda cita. Sūtījumi zūd... Kāpēc nevar SMS ievadīt to pašu izsekošanas numuru, ar kuru paciņa nāk no sūtītāja? Kāpēc tas ir jāmaina un kāpēc vairs pasta mājas lapā neredz piereģistrētu sūtījumu? Pasta mājas lapa ar izsekošanas funkciju zaudē jēgu, ja patvaļīgi maina numurus,» teikts ierakstā «Sūdzības.lv».

Kā portālam skaidroja VAS «Latvijas Pasts» ārējo komunikāciju vadītāja Gundega Vārpa, SMS netiek sūtītas par reģistrētiem/ierakstītiem sūtījumiem, bet gan tikai un vienīgi par vienkāršiem nereģistrētiem sūtījumiem no ārvalstu interneta veikaliem, kuru izmērs nepieļauj ievietošanu adresāta pastkastītē un uz kuriem pasūtītājs norādījis precīzu mobilā tālruņa numuru.

Reģistrētiem/ierakstītiem sūtījumiem esot cita, daudz stingrāka un precīzi regulēta piegādes kārtība – nodošana adresātam rokās, un patlaban, pēc attiecīgiem grozījumiem normatīvajos aktos, mēs tikai esam sākuši sistēmas izstrādi, lai informētu klientus par šādu sūtījumu saņemšanu arī elektroniskā veidā, skaidroja «Latvijas Pasts» pārstāve.

Taču vienkāršiem sūtījumiem Ķīnas internetveikali mēdz piešķirt savus numurus, un, lai gan dažkārt tos pat nosauc par tracking/izsekošanas numuriem, tie neesot pasta operatoru sūtījumu izsekošanas numuri.

«Tiem nav nekāda sakara ar pasta uzņēmumu starptautisko sūtījumu izsekošanas sistēmu, un tos nav piešķīris attiecīgās valsts pasta uzņēmums: tie ir parasti pasūtījuma numuri, kam nav iespējams izsekot pasta operatoru sistēmās, bet gan tikai un vienīgi paša konkrētā Ķīnas veikala sistēmā – parasti no Ķīnas veikala noliktavas līdz šīs valsts robežai,» skaidroja Vārpa.

Pasta operatoru sūtījumu numurus veido 13 zīmju kombinācija – sākumā un beigās divi burti, bet vidū – cipari. Ķīnas veikalu gadījumā tie parasti ir tikai cipari vai arī burtu/ciparu kombinācija, kas neatbilst aprakstītajai pasta operatoru sūtījumu numerācijai.

Kad šie vienkāršie sūtījumi nonāk Latvijā, gadījumā, ja to izmērs ir par lielu ievietošanai pastkastītē un ja uz tiem klients ir norādījis korektu mobilā tālruņa numuru, tiem tiek piešķirti īpaši Latvijas Pasta numuri.

Tas tiek darīts, lai, informējot klientu ar SMS starpniecību, šos vienkāršos sūtījumus, kam citādi nekādu pasta numuru nav, būtu iespējams ātri un ērti identificēt un izsniegt klientam.

Šāda kārtība paātrina sūtījumu izsniegšanu, uzlabo klientu ērtības – vairs nav nepieciešams gaidīt papīra formāta aicinājumu – un modernizē «Latvijas Pasta» nodrošināto servisu.

Ja klients vēlas sekot sūtījuma ceļam, ir jāizvēlas ierakstīta/reģistrēta sūtījuma pakalpojums. Tas būs dārgāks nekā vienkāršs sūtījums, bet vairākumā valstu ļaus izsekot sūtījuma ceļam visos tā pārkraušanas posmos, kā arī saņemt informāciju par sūtījuma gala piegādi, informēja Vārpa.

Esi pamanījis kaut ko neparastu? Varbūt pavisam ikdienišķu, bet kam būtu jāpievērš uzmanība? Tad ziņo par to!

Aicinām iedzīvotājus iesūtīt savus stāstus, situācijas un notikumus dzīves sadaļā «Tava balss» par dažādām piedzīvotām vai novērotām nejēdzībām, neizdarībām un izdarībām. Kopīgi aktualizēsim sabiedrībai svarīgus un arī ikdienišķus tematus, kas skar mūs visus!

Redakcija izskatīs visus iesūtītos materiālus un nepieciešamības gadījumā sazināsies ar raksta autoru vai iesaistīsies situācijas risināšanā. Ziņu iesūtītāji aicināti īsi un konkrēti aprakstīt situāciju, kā arī pievienot fotogrāfijas vai videomateriālus.

Sūti savu stāstu uz tavabalss@co.tvnet.lv.