«Māmiņas, esiet uzmanīgas! «Rimi» veikalos šobrīd atsevišķiem «Semper» biezeņiem «traki» laba cena - tikai 0,45 eur par burciņu. Taču divām no trīs burciņām derīguma termiņš beidzies jau pirms mēneša. Esiet vērīgas!» brīdina kāda māmiņa Atsaucīgo māmiņu forumā sociālajā tīklā «Facebook».

Daudzas mammas pie šā ieraksta mudina jauno māmiņu nest bērnu biezeņus atpakaļ kopā ar čeku un lūgt lielveikalam atdot naudu. Kamēr daži diskusijas dalībnieki norāda, ka tā nav pirmā reize, kad gadās «Rimi» nopirkt vecu pārtiku, citi aizstāv tirgotāju, norādot, ka varbūt tas vienkārši ir «cilvēciskais faktors», kad darbiniekam kļūmes dēļ gadījies novietot novecojušu pārtiku attiecīgajā plauktā.

Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Ilze Meistere portālam TVNET norāda, ka

pārtikas produkti, kuriem beidzies derīguma termiņš, nedrīkst atrasties tirdzniecībā.

Šajā gadījumā pircēja, ja vien ir saglabājusi pirkuma čeku, var doties uz veikalu apmainīt preci, vai arī pieprasīt atpakaļ par pirkumu iztērēto naudu.

Veicot pārbaudes tirdzniecības vietās, PVD pārbauda arī to, vai tirdzniecībā neatrodas pārtikas produkti ar beigušos derīguma termiņu. Gadījumos, kad tiek konstatēti šāda veida pārkāpumi, pārtikas produktus uzdod izņemt no tirdzniecības.

Pārtikas un veterinārais dienests pārbauda visas saņemtās patērētāju sūdzības. Arī šajā gadījumā – ja pircēja būtu norādījusi, tieši kurā «Rimi» produkts iegādāts, PVD veiktu pārbaudi.

Sūdzību var pieteikt, zvanot uz PVD uzticības tālruni – automātisko atbildētāju 67027402.

Jāatzīst, šāda veida sūdzības ne vienmēr ir iespējams pārbaudīt, jo bieži produkts vairs neatrodas veikala plauktos. Vidēji apstiprinās trešā daļa patērētāju sūdzību, norāda PVD.

Kopumā 2017. gadā Pārtikas un veterinārais dienests ir saņēmis 229 sūdzības par pārtikas produktiem ar beigušos derīguma termiņu.

Pārtikas tirdzniecības uzņēmumos pārbaudes notiek vienu reizi gadā. Ja tiek saņemtas sūdzības, tad biežāk. Pārtikas un veterinārais dienests aicina patērētājus nesteigties un vienmēr rūpīgi iepazīties ar produkta marķējumā norādīto informāciju, tostarp – derīguma termiņu.

«Paldies par pircēja vērību – šī ir cilvēciska kļūda, kad veikala darbinieki diemžēl nav pamanījuši, ka produktam beidzies derīguma termiņš,» atzīst «Rimi Latvia» vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Anete Ezeriete.

«Mēs atvainojamies klientam par sagādātajām neērtībām un

šādos gadījumos, ja vien iespējams, aicinām vērsties pie mūsu darbiniekiem veikalā, lai viņi nekavējoties var reaģēt uz vietas,

vai zvanīt uz klientu servisa bezmaksas tālruni 80000180.»

Esi pamanījis kaut ko neparastu? Varbūt pavisam ikdienišķu, bet kam būtu jāpievērš uzmanība? Tad ziņo par to!

Aicinām iedzīvotājus iesūtīt savus stāstus, situācijas un notikumus dzīves sadaļā «Tava balss» par dažādām piedzīvotām vai novērotām nejēdzībām, neizdarībām un izdarībām. Kopīgi aktualizēsim sabiedrībai svarīgus un arī ikdienišķus tematus, kas skar mūs visus!

Redakcija izskatīs visus iesūtītos materiālus un nepieciešamības gadījumā sazināsies ar raksta autoru vai iesaistīsies situācijas risināšanā. Ziņu iesūtītāji aicināti īsi un konkrēti aprakstīt situāciju, kā arī pievienot fotogrāfijas vai video materiālus.

Sūti savu stāstu uz tavabalss@co.tvnet.lv.